14 Eylül 2014 Pazar

Sihirli Sağlık


Sonunda kafayı toparladık!
Ya da iyicene sıyırdık; "sihir"'lere verdim kendimi, malum, şu ara... :-)))))))

Peri Tozu

If you have a special garden
Where flowers and trees are found
Then take a pinch of fairy dust
And sprinkle it around
The fairies will take notice
And at the end of day
They'll tiptoe out upon the grass
And dance the night away


Hiç de kolay değilmiş hani, her güne 10 yeni nimeti sıralayarak başlamak. "Aman da saçım ne güzel!", "Oley, bugün cuma!" türü şeyler çıkmıyor değil. Ama her şeye minnet duymak, sanıyorum tam da böyle bir şey.

Minik sihirler gerçekleşmeye de başladı sanki.

İlk gün, hala adını bilmediğim, ofisteki yardımcı ablamız, kulağıma, "İlacınızı içmeyecek misiniz?" diye fısıldadı. Aval aval dakikalarca suratına öylece baktım. Konudan kimselerin haberi yok, nasıl olur? Bilinsin de istemiyorum zaten. Ve gerçekten de Hayat İksirimi içmeyi atladığımı hatırladım. "Tamam, canım, teşekkür ederim."'mi nasıl dediysem, şaşkınlığımı anlayıp, açıklama yaptı. Meğer, bulaşık makinesini çalıştıracakmış da shaker'ımı da yıkayası varmış. Protein Toz'undan bahsediyormuş. 
Kimselere çaktırmadan iksirimi içtim. Sonra yanına gidip, güzelce kucaklayıp, teşekkür ettim.

Daha 10 gün önce, HQ ile yaptığımız konferans toplantımızda, 2. bir asistan için 2015'i beklememiz gerektiği net kararı alındı. "Ama ben yetişemiyorum!" hayal kırıklığı ile ortalıkta dolanırken, çat diye, bu perşembe, "onaylandı" maili geldi. İnanamadım! Mutluluktan uçuyorum.

Ya, özel günler ile arası hiç olmayan, tipik bir erkek olan Benimkine ne demeli? Evlilik Yıl dönümümüzü 00:01'de minik bir sürprizle kutladı. Benim aklımdansa, tamamen çıkmıştı.

Bugün kendimi, "Ne şahane bir sonbahar günü." derken yakaladım. Oysa ben, bir yaz çocuğu olarak, beni yazdan kopardığı için onu hiç sevmezdim. Bu gidişle kışı da sevmeye başlayacağım anlaşılan.






Ama galiba, en önemlisi, varken sağlığımıza minnet duymayı hep hatırlamak.

Elim ayağım tutuyor. Hayattaki en büyük özgürlük bu değil mi?

Ya, muhteşem duyular? Tat alamasam, yemek yemenin zevki nasıl olacak? Koku duyabilmek, ne harika bir şey. Dokunmak, sarılmak, huzurun kendisi. Hayattaki yolumu görmemi sağlayan gözler, mucizevi. Duyabiliyorum müziği ve doğanın sesini.

Beynim ve muhteşem zihnim...

7/24 durmaksızın çalışan trilyonlarca hücrelerim...

Vücudumdaki her şeyi filtre eden, temizleyen ve yenileyen organlarım, düşünmeme bile gerek kalmadan, mükemmel şekilde çalışıyorlar.

En mucizevisi, şüphesiz, kalbim. Vücudumdaki her bir sisteme hayat akışını o sağlıyor.






The Magic 4. Gün olan Sihirli Sağlık Alıştırması'nı benim her gün yapasım geldi. 

Buldum!!! Sihirli Plank! ;-)

Beden farkındalığını en şahanesiyle geliştiren Plank duruşu ile sağlık nimetlerime doyasıya minnet duyayım; elime ayağıma, tek tek tüm kaslarıma, kemiklerime, her bir organıma, tüm hücrelerime, 
duyularıma... 


Plank Pose


Ve ardından, her bir duruşta, derin bir "Teşekkür Ederim.".



Down Dog

Up Dog Pose


Child's Pose



SAĞLIK ARMAĞANI BENİ CANLI TUTUYOR.






Teşekkür ederim.
Teşekkür ederim.
Teşekkür ederim.






Dur dur dur.. Yazı bitmedi Bikini daha. 
Asıl konumuzu da unutmayalım, geçiştirmeyelim, yani!
Bir ara 57,7 kilo ve 72 cm bele kadar ulaştın hani.
Bugün, 56,6 kilo ve bel 70 cm.
Yavaş yavaş her şeyleri de yoluna koyma zamanı geldi, di mi?! ;-)




8 Eylül 2014 Pazartesi

Uçtum ben!


Allah'ım, ümidimin kırıldığı şu gün, benim için, hayal ettiğimden de daha güzel planların olduğunu hatırlamama yardım et.




Çok şiştim. O kadar çok şişim ki, nefes almakta zorlanıyorum. Her yanım patladı patlayacak gibi. Üst beden ayrı, kollar ayrı, bacaklar davul resmen. "Değişiklik iyidir" deyip, eve yenilik katmak için gittiğim IKEA'da, çocuk bölümüne geldiğim saniyeden beri de gözlerim...

İsyanım şu ilaca! Hani yardımcı olacaktı? Hani iyi gelecekti? Hani, hiç olmazsa fiziki rahatlık sağlayacaktı? Hani sağlık verecekti? 

Beden de altüst, duygular da!

Bir mucize olsa ya! Bir sihir!

...


Ya evet, MUCİZEVİ bir SİHİR!!!

...


Hem SİHİR'e inanmayan, onu asla bulamaz, di mi?!





- Ahanda, bu kızı tamamen kaybettik, ben söyleyeyim!
+ Karışma sen, mantık kafası! Peri tozu getir bana, uçacağım ben!




Giyineyim:




Kuşanayım:




Ve SİHİR başlasın!




İlk iş, şu ilacın adını değiştirmek olsun! 
Hem zaten ilaç denilen şeyi hiç sevmem!

Bana her Allah'ın günü hasta olduğumu hatırlatıyorsun!!! Sevgili Trisequens, sen Balık Yağı gibi, mutluluk ve sağlık katan bir şeysin aslında... Sihir bu ya, senin yeni adın, her derde deva, şifa ve gençlik katan, "AB-I HAYAT", yani "HAYAT İKSİRİ" olsun!




Tez vakitte de "The Magic" uygulamaya konula!





Böylece, HAYALLER gerçek ola!






31 Ağustos 2014 Pazar

Depresyona başkaldırıyorum!!!


Resmen depresyondayım!

Evden çıkasım yok! "Okula gitmek istemiyoruuuuuuuuuuuum!" haykırmalı ağlama krizlerine giresim var.



Konfüzyonlar içindeyim! İlk iş günü, bilgisayarın açma tuşuna basıp, dakikalarca ekranı izledim. "Bu benden bir şey istiyor ya, ne?". "Haaaa, şifre? Neydi ki o?". "Tamam anladım, da neydi ki şifrem?". "Bir yerlere yazmışımdır illa ki!". "Allah'ım iş yerindeki karizmamı çizdireceksin! Bul artık şunu!". Derken notebook kilit!!!

Yediklerimden keyif almıyorum! Bu çok fena işte! En sevdiğim deniz şifalı yemeklerden, Anason ve hafif acılı domates soslu kalamar, midye, karides ve levrek filetolu, Carluccio's un nefis Zuppa di Pesce'sinden bile doyasıya tat alamadım! Gerçekten vahim durumdayım!

Carluccio's Zuppa di Pesce

Sürekli yorgunum! Uykum var, gözlerimi açık tutamıyorum! Tüm gün iş yerinde "title" gereği dik durmaya çalışmak daha da yoruyor beni! İşten çıkıp, trafiği zor atlatıp, eve gelip yığılıyorum!

Uykum var! Uyuyasım yok! Efkardan kendimi %100 malt'lara vurasım var! Gece gece, kendimi zehirli yağlı ve karbonhidratlı ne varsa, onlara atıyorum. Kaç boş poşet Ley's çıktı bu evden bilmiyorum. Ayyy bir de yani bu Marmaris Büfe'lerin, Şampiyon Kokoreç'lerin 24 saat açık olma durumu nedir?! Saat 22:00'dan sonra alkol yasağı var da, bunlara niye yok, anlamıyorum!!!

Uyusam bile, huzursuzum! Bacaklara giren kramplarla fırlıyorum!

Ve bu sabah, tartıda, 56,9 kilo çektim! Yuh diyorum! Oha diyorum! Tatilden sonra, sadece 6 günde tam 1,3 kilo almış bulunuyorum!!!

Allah'ım çok mutsuzum!





Ehhhhh be! İçimi baydın be! Bunalım da bunalım!

Anladık tamam! Bu sefer, çok beklediğin ve bir sürü mutluluğu ona bağladığın, o tatil bitti! Gerçeklere geri döndün! Evet, can sıkıcı! Evet, keyifsiz! Evet, belki de içten hissettiğin gibi, ümit yıkıcı! Hedef de kalmadı! 

İstediğin hayat bu değil! Sağlıklı Yaşam Tarzı türü keşifler yapıp, hepsini yazasın var! Yoğun iş temposundan dolayı, tatil anılarını bile toparlayıp yazana kadar, kış gelecek! Ayyy, zaten kıştan nefret ediyorsun!!!

Tamam, şu özel durum halin seni pek zorluyor! Hatta hepsinin suçu da o! Bunu sadece çeken bilir, aman! Offf hala tedavinin pozitif taraflarına ulaşamadın! Ya sabır!



Her dediğinde haklısın da! Kolay da değil! Hem kuzucuk, bunların hepsi pek doğal! Beden, tüm gün sağlık ve şifa dolu topraklardan, iyot kokulu havalardan ve iç açan güneşten, bir anda her şeyiyle "sentetik" plaza ortamına, yani, elektomanyetik dolu, havası klimatik ve güneş ışınlarının camlar ile kesildiği ışıklı mahzene kapandı bütün gün! Beyin dumurda! Seni sen yapan bütün hormonlar alt üst! Yukarıda saydığın semptomlar, tam bir dopamin açlığı tanısı.

Dopamin beyinde salgılanan bir hormondur. Nörotransmitter olarak görev yapar, yani sinir hücreleri arasında iletişimi sağlar. Dopamin genellikle serotonin gibi “mutluluk hormonu” olarak anılır. Mutluluk hissi vermesinin yanı sıra dopamin insanlarda ve hayvanlarda birçok fonksiyona sahiptir. Bunlardan bazıları şunlardır:

  • Hareket
  • Hafıza
  • Haz Veren Ödül
  • Davranış
  • Kavrama (İdrak)
  • Dikkat
  • Prolaktin Üretimini Engelleme
  • Uyku
  • Duygu Durumu (Ruh Hâli)
  • Öğrenme

Dopaminin aşırı fazlalığı veya eksikliği bazı ciddi sağlık sorunlarına neden olur. Dopamin azlığında Parkinson hastalığı baş gösterir. Allah korusun!!!

Hemen, ama hemen, kendini dopamin yükseltici yiyeceklere veriyorsun!

Muz: İçerdiği kimyasallar ile dopamini yükselten istisnai bir yiyecek.
Antioksidanlar: Dopamin eksiği oksidasyona sebep olur. Temizlemeli zararlı serbest radikalleri. Gelsin orman meyveleri.
Elma: "Quercetin" adlı müthiş değerli bir antioksidan içerir.
C Vitamini: Sabahları, uyanır uyanmaz limonlu su içmeyen, eşşek sıpası olsun!
E Vitamini: Ey gidi zeytin ve zeytinyağı! Her şeylere şifa mısın, arkadaş sen?! 
Amino Asit'ler: Yağdan uzak sağlıklı proteinlere vermek lazım kendimizi. Yumurta, anne sütünden sonra en değerli protein kaynağı. Ah be, tavuk şahane olur da, yetiştirilme şekliyle hep akılda soru işaretleri. Olmadı, whey (peynir altı suyu)'na vermeli kendimizi.
Balık Yağı: Sen uzun uzun "Mutluluğun formülü "Yağ"^da gizli!" yazını yaz, ama uygulamayı unut! Bu balık yağı, serotonin ile birlikte depomin'i de düzenliyormuş ya! Eksik edenin aklına ne edeyim?!
Su: Ehhh Bikini! "Su HAYATTIR!" yazında, "Su, MUTLULUKTUR!" diye notunu bile eklemişsin de, nasıl uygulamıyorsun, ben anlamadım yani!!! Vallahi döverim seni!
Sassy Su: Bu Sassy ablamız niye yazmamış! Şimdi anlıyorum, Sassy'nin muhteşem gücünü! İçinde olan ne varsa, her birinin ayrı ayrı hem serotonin, hem de dopamin yükseltici etkisi var. Mutluluk kafası yapacak içecekmiş bu ya!



Sabahları güne Güneşi Selamlayarak başlamanın inanılmaz gücünden yaralanmak lazım gelir. Detaylar için tıkla!
Ve illaki, Plank Challenge başlaya!!!
Bu, Side'lı, Split'li, Veriyasyon'lu, saniyeleri daha mantıklı cinsten Bikini Versiyonu kendine gelme, toparlanma, yeniden var olma challenge'ı!


Her bir duruş o günün saniyesi kadar sürede tutulacak!




Önce bir yana sonra plank geçişi ile diğer yana, Side Pank.



Bu arada, Side'a geçmişken, yapabilirsen, varyasyonlar:



Hatta ve hatta, Tree Pose denemeli uçuşlar:



Her yorulduğunda araya dinlenme sağlayan Down Dog atmaca:



Bir sağ, bir sollu Split'ler:






Sağdan sola geçişte ve yine bitirince Down Dog mutluluğu:





Up Dog ile coşmaca:




Ve Child's Pose ile huzura ermece:







24 Ağustos 2014 Pazar

Tatil HATIRASI


Niye döndüm ben ama yaaaa...
Mecbuuuuuurrrrr (Sus sen, dana kılıklı, sözde mantık kokan, dünya düzeni sesi!!!!)
Vallahi, HAYAT oralaaardaaa...

14 iş günü tatil hakkımızı (!!!!) sonuna kadar kullandık! Seneye Bayram tatili de hafta sonuna geliyor; yok yani! İş değiştirirken, "tatil" pazarlığı yapmayanın aklına ne diyeyim! 
Emekliliği düşünsem, 15 yıl çalışmışız, daha 16 yıl var!!!

Kızım dur! Depresyona gireceksin yeminlen! Çık oralardan, hemen!

Hem hayat ne getirir hiç belli olmaz. Sen hayallerini taze tutmaya devam et! Şu tatil anılarını uzun uzun yaz mesela! ;-)

Hatta, şu ikinci tatilde yazlıkta çektiğin Bikinili fotoğrafını iyicene bir incele. Hatta ve hatta, Bikini Projesi'ne başlarken çektiğin Bikinili fotoğrafın ile de karşılaştır! Ölç biç! Daha da güzelleşmenin, incecik olmanın, en sağlığın, yaşı geriye sarmanın, sonsuz şifanın planlarını yap!
















Gel gelelim, Bikini'nin Bikini Olmadan Öncesi, yani B.Ö., ya da Before Bikini veeeeeeeeeeeeeeeee Bikini olduktan Sonraki, Bikini Sonrası, yani B.S., veya After Bikini fotoğraflı karşılaştırmasına:






Amanınnnnnnn... Neymişim? Ne olmuşum?!

Yani, daha çok yol var! Bu bel şahanesiyle 60'ı görür! Artık, görsün ama yani!!!!

E bir de 1,9 kilo aldın tatilde. bel olmuş yine 68! Biraz normal tabi; yeme içmeden ziyade, -ki o deniziyle, güneşiyle, toprağıyla şifa dolu yerde daha da incelirdim de-, alerji yüzünden içilen Kortizonlu ilaç ve artık mecburen başlanan Trisequens tedavisi, -ki çok daha iyi hissediyorum şimdi-, ile bünyenin azca toparlanma isteği...

3 Eylül'de çılgın Biriciğim, Sasha'nın düğünü var! Onun için mükemmel görünmeliyim. E şuracıkta 10 gün kalmış ya! Tamam, tamam! Panik yok! Ayyy nasıl olmayayım! Bütün İstanbul alemi düğüne akacak! Dur tamam, bayılma!!!

Hemen yarın, "Yeniden "Bikini" oluyorum! ;-) Olmayanı da dövüyorum! :-)" programıma başlıyorum. Mümkün olduğunca öğle yemeklerini dışarıda güneşlerde ve deniz çeşitleriyle geçiriyorum. Akşam yatmadan önce de deniz tuzlu Palmolive Spa ile duşlarımı alıyorum. 

Deniz ve güneşin şifasından; ve tatilde hayatımla ilgili aldığım en güzel karardan; uzaklaşmamak gerek! ;-)







11 Ağustos 2014 Pazartesi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...