3 Ağustos 2013 Cumartesi

Diyet Tarihi ve Çıkarılacak Ders

Kendimi bildim bileli diyet yapanlardanım. Minik bir defterim olurdu yanımdan ayırmadığım. O zamanlar iPhone veya iPad yok! Dolayısı ile not tutmak için defter kullanılırdı! :-)
Bu defter minik olmalıydı, kimi zaman tarihli bir ajanda, hep yanında taşınabilmeliydi ve saklanabilmeliydi. Malum acı gerçeklerle doluydu. Gün gün kilo ve Göğüs, Bel, Toto ölçüleri. Kollarımı, üst bacağımı, göğüs altı, göbek çevresili detaylı ölçüler de olurdu. Her bir yeni diyet ile yenisi alınır, eskisi "bu olmadı" denilerek çöpü boylardı. Yaktığım bile oldu!

Çocukluğumdan beri bel bölgemden nefret ederim. O zamanlar 7 kat, sonradan 9 kat tat olan gofrete benzetirdim bu göğüs altıyla başlayan orta bölgemi. Yağ aldırmayı da çok düşündüm, amma ve lakin pek ödleğimdir, öyle ki masaj bile yaptırmam! Dolayısı ile çıkan her kitabı, dönemim her diyetini denedim.

Aşağıda Zayıflama Kitaplığımı baskı tarihine göre sıraladım. Baskı tarihi, kaçırmadıysam, malum hepsine atladığımdan, benim de o diyete başlama tarihim demektir.

Tarihteki en ince belime, hiç hiç unutmam, 13 Temmuz 2010'da 72 cm'e ulaşarak kavuştum. Sonra Dukan trendi ile çıkmak bilmediğim, sadece protein tükettiğim, Atak Evreleri beni korkunç böbrek taşı sancılarına sürükledi. Allah kimseye göstermesin. Sonrasında hipoglisemi atakları, üstüne tiroit bozuklukları.. Kalp çarpıntıları.. Elin ayağın kesilmesi.. Halsizlik her daim.. Sabahları çok zor uyanmalar.. Kas kaybı.. Uyurken rahatsız bacak sendromları.. Kolda ayakta uyuşmalar.. Herşeyin suçlusu Dukan Amca değil elbette. Yılların biriktirdiği sağlıksız Yo-Yo beslenme şekli... Ve gittikçe genişleyen bel bölgesi!!!

9 Nisan 2013:
Göğüs: 96 cm
Bel: 81 cm
Basen: 96 cm
Kilo: 60

4 haftada kavuştuğum süper sağlığımla, yaşam enerjisini keşfettim. Yeniden doğdum. Keza öncesinde, sağlığın ne demek olduğunu hiç bilmiyormuşum. O içimden fışkıran enerji aldı beni, bugüne getirdi.


Bu sabah, 3 Ağustos 2013:
Göğüs: 91 cm
Bel: 69 cm
Basen: 91 cm
Kilo: 53,3

Şimdi diyorum: Ben dersimi çıkardım! Ve belimde 61'i görmeden de durmam! ;-)




Buyrun, DİYET TARİHİNİ ANLATAN ZAYIFLAMA KİTAPLIĞIMA:

YIL AY KİTAP ADI YAZAR
1997 11 Yedikçe Zayıfla: Montignac Yöntemi Michel Montignac
1998 1 Michel Montignac'tan Yemek Tarifleri Michel Montignac
2000 1 The Pilates Body Brooke Siler
2000 8 Dr. Atkins'in Diyet Devrimi Robert C. Atkins
2001 5 The Diet Cure Julia Ross
2003 4 Lighten Up: The Four-Week Weight Loss Plan Pete Cohen & Judith Verity
2003 5 The 30 day Fat Burning Diet Patrick Holford
2005 5 French Women Don't Get Fat Mireille Guilliano
2005 5 The Ulmimate Weight Solution Dr. Phil McGraw
2007 1 The Diet Doctors: Inside and Out Dr. Wendy Denning & Vicki Edgson
2007 4 Siz Diyettesiniz Prof. Dr. Mehmet Öz & Prof. Dr. Michael F. Roizen
2007 5 Ultra Metabolizma Dr. Mark Hyman
2007 8 Gıdalar Hakkındaki Gerçekler Jill Fullerton-Smith
2007 11 Zarif Çıtır (Skinny Bitch) Rory Freedman & Kim Barnouin
2009 6 Şişmansanız Sebebi Var Yasemin Soysal
2009 7 Tek Şişman Beyniniz Yasemin Soysal
2009 11 Taş Devri Diyeti Prof. Dr. Ahmet Aydın
2010 6 Düz Bir Karın İnce Bir Bel (Flat Belly Diet!) Liz Vaccariello & Cynthia Sass
2010 6 The BIG BOOK of Exercises Women's Health
2010 6 Ballet Beautiful Mary Helen Bowers
2010 6 Slim Calm Sexy YOGA Tara Stiles
2010 8 Dukan Diyeti Dr. Pierre Dukan
2011 1 Kadın, Yemek ve Tanrı Geneen Roth
2011 1 Zayıflama Kursu Marianne Williamson
2011 6 Bir Daha Asla Şişmanlamayın Raymond Francis & Michelle King
2012 3 Zayıflatan Tarifler Arda Akdiş
2012 3 Tek Suçlu Beyniniz Yasemin Soysal
2012 4 İmdadınıza Yetişecek Küçük Diyet Kitabı Kimberly Willis
2012 7 İlk İnsan Diyeti Arthur De Vany
2012 9 Dukan Diyeti: Zayıflatan Tarifler Dr. Pierre Dukan
2012 11 Ultra Önlem Mark Hyman & Mark Liponis
2012 11 Six Weeks to OMG Venice A. Fulton
2012 12 The Headspace Diet Andy Puddicombe
2013 4 Ruhunu Dinle Bedenini Doyur Yasemin Soysal
2013 4 Yemek Bağımlılığı Dr. Mike Dow
2013 4 Kan Şekeri Diyeti Dr. Mark Hyman
2013 4 Alkali Diyet -16. Baskı Dr. Ayşegül Çoruhlu
(Not: Ağustos 2012'de basılmış ilk baskısı, keşke o zaman keşfetseydim)
2013 4 Kan Grubuna Göre Diyet Dr. Peter J. D'Adamo
2013 5 Sizi Zayıflatabilirim Paul McKenna
2013 5 Hayat kurtaran 101 Yitecek David Grotto
(Not: Haziran 2008 baskısı aslında da ben yeni keşfettim)
2013 5 Virgin Diyeti JJ. Virgin
2013 5 Karatay Diyeti Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay
(Not: Nisan 2011'de basılmış ilk baskısı, keşke o zaman keşfetseydim)
2013 5 Karatay Diyeti^'yle Yaşam Boyu Sağlık Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay
(Not: Eylül 2012'de basılmış ilk baskısı, bunu da kaçırmışım)
2013 6 Look Better NAKED! Women's Health
2013 6 Zayıflamada pH Mucizesi Dr. Robert O. Young & Shelley Redford Young
(Not: Ocak 2006 baskısı aslında da ben yeni keşfettim)
2013 6 Karatay Mutfağı Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay
2013 7 S.A.S.S! Yourself Slim Cynthia Sass
2013 7 ilk 20 Dakika Gretchen Reynolds






37 yorum:

  1. Ne diyeyim,sen diyet profösörü olmussun :)
    Aslinda yediklerini az bulsamda bu Kadar kitabi okumussun ne yaptigini biliyorsun.
    Senin sisman yada kilolu halini görmek isterdim.
    Suanki durumun büyük basari gercekten üstelik kisa sürede.
    Ama öyle saniyorum ki tekrar Kilo almayip hep kilonu koruyacaksin.
    Tatilde hedefine ulastiktan sonra nasil bir stareteji icinde olacaksin merak ediyorum ve takipteyim.
    Bu Benin icinde bir örnek olacak.
    Kilo vermeyip Kilo almayip koruma sürecini izleyecegim.Su an bana Göre tam formundasin.
    Dogrusu gecmisinin bu Kadar yüklü oldugunu tahmin etmezdim.
    Dukani gecen sene Bende yaptim,bu Benin ikinci ciddi diyetimdi.9kio verip(64-65 ten 54,5kadar düsmüstüm 1sene demeden 5kilosunu geri almistim) bu sene mevsimlerden romayla saglikli beslenerek 8kiloya yakin verdim.
    Ama bünyem Kilo almaya cok yatkin ev hanimi olunca Kilo almak daha kolay oluyor.
    Simdi biraz spor biraz dikkatle dengedeyim.Ramazan sonu tartilacagim.
    Tatole cikmadan son halinide yayinla lüften, kendinle gurur duymalisin.Yazilarindan ne Kadar Mutlu ve azimli oldugun Belli oluyor
    Ve bu diger insanlarida Motive ediyor.iyiki bu blogu acmissin.:)
    Selamlar Sule

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Şuleciğim,
      Bu Bikini Projesi artık benim hayatım olacak galiba. Daha var zaten, önce beli 61 yapalım, sonrasında da onu iyicene sıkılaştıralım. Sağlıklı beslenme olayını çözdüm, şimdi son kitabımdan da gördüğün üzere egzersize sardım. Hedef belli yani..
      Ama tatil işi, bana "gerçekten de sağlık delisi oldum mu?" imtihanı olacak. Keza anneciğimle biz, kahvaltıda "akşama ne yesek?" planları yapan süper bir çiftiz. Bir keresinde, kullağımıza çalınan "Menemen" ile, denizi kumu bırakıp, eve koşup, 1 ekmekle menemen götürdüğümüzü bilirim. :-)
      Bu arada, onu da, uzaktan da, limonlu suya başlattığıma göre, belki de tamamen değiştiririm beslenme rejimini. Deniz kum güneş, tatil havası beni bozar mı?? Görücez!
      Bol bol yürüme ve yüzme planları yaptım şimdiden. ;-)
      Yediklerimi hergün bloga koyamasam da, mutlaka instagram'a devam.
      Çok çok öptüm...

      Sil
  2. Bende bu diyetlerin cogunu internettem inceledim ama senin kadar cogunu denemedim. Sassy suyu icmeye devam ediyorum ve faydasini goruyorum vuducumda ancak tartiya pek yansimadi. Bu azimle istedigine ulasina eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello Skinny, Sassy Su başlangıç ve motivasyon olarak süper bir içecek, ancak beslenme rejimine de dikkat etmek gerekiyor. Hepsi bir bütün. ;-)
      Sen nasıl bir beslenme rejimi uyguluyorsun? Anlatmak istersen sevinirim...
      Çok öptüüüm..

      Sil
    2. Aslinda dukan yapiyorum ama yuzde 100 degil. yuzde 90 diyelim. mukemmel yapmaya calisinca illa sorun cikiyor boyle ufak kacamaklarla daha uzun devan edebiliyorum.

      Sil
    3. Dukan'da yeter ki Atak döneminde takılıp kalma! Sadece protein yemek feci yoruyor metabolizmayı. Doğru protein, sağlıklı karbonhidrat, sebzeler yani, ve bol su! Üstüne güzel bir uyku! Budur! ;-)
      Şeker ve kötü karbonhidratlar zehirdir. Ekmek, makarna, beyaz pirinç..
      Çok öptümmm...

      Sil
  3. Sevgili Bikini Projesi Blog yazarim Arkadasim, bende öylesine gezinirken bu Blog´u kesifettim ve cok mutluyum sizleri sessizce takip ediyorum,Twitter´da sorun var:( neyse ben baska yollardan da olsa yine takibe devam ediyorum ..... MÜKEMMELSINIZ!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello Lale Devri,
      Asıl sen mutlu ettin beni şimdi!!!! Çoooookk teşekkür... :-)))))
      Bu arada Youtube listene Kill That Muffin Top'u almışsın!!! Süper di mi? ;-)
      Çok öptüüüm..

      Sil
  4. Hello Lale Devri,
    Asıl sen mutlu ettin beni şimdi!!!! Çoooookk teşekkür... :-)))))
    Bu arada Youtube listene Kill That Muffin Top'u almışsın!!! Süper di mi? ;-)
    Çok öptüüüm..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba
    Blog unu yeni keşfettim 1 haftadır durup durup yazılarını baştan okuyorum beni öyle.bir motive ettin ki aldatamam
    Ben de kendimi bildim bileli diyet yapanlardanim su an kilom 60.2 boyum 1.68 falan bende tatile çıkıcagim ama aynada bi göbeğe bir de totoya bakınca zor oluyor :))
    Cikolata delisi Kardeşimle birlikte yaşıyorum malum sabahları nutellamiz eksik olmuyor sence kendimi nasıl motive edebilirim ?
    Sirkeli su içemiyorum :((((
    Mesela yemekte bir şeyi fazla.kaçırınca kendimi saklıyorum amaaan neyse yarın baslarim diye sence ne yapmalıyım ??
    Lutfen cevap ver

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hellooooooo.. Ama adını da yaz bir sonraki mesajındaaaaa.. ;-)))
      Yahu asıl şimdi sen bu mesajı atarak, sen beni motive ettin ki! Teşekkür ederim, hem de nasıl! :-))
      Çikolatada sıkıntı yok aslında! Nutella'ya kim bitmez!!! Televizyon karşısında, 750 gramının yarısına yarım saatte indiğim günlerim aklıma geldi. Bunu anlatırken bile canım çekmedi bak! Ben tam olmuşum galiba! Aslında bu bir bağımlılık ve yavaş yavaş değiştirebiliyorsun! %70 kakaolu çikolata ile yer değiştirmeyi dene, başlangıçta, sonrasında ondan da vazgeçeceksin! Dene! ;-)
      Sirkeli suya gelince, içmesen de olur! Sevmediğin hiçbirşeyi yapma derim! pH'ı yüksek su içmek amaç! Limonlu su da olur, 1 litre suya çay kaşığı ucu kadar eczaneden alacağın İngiliz Karbonatı da olur! Kimi suların zaten pH'ı yüksek! Yok olmadı pH damlaları satılıyor! Sassy Su da muhteşem motive edici! Günde en az 2 litre pH yüksek su, canlandırıyor, dolayısı ile de sağlıklı beslenme farkındalığı yaratıyor! ;-)
      Kaçamaklar hep olabilir! Problem etme! Yeter ki yeniden, tekrar sağlığa dönme hedifin olsun!
      Çok çok öptüm.. Kardeşine de sevgileeeeerrrr.. :-))

      Sil
    2. boyunuz kaç acaba sevgili bikini?

      Sil
  6. İPHONE YA DA İPAD İÇİN KULLANDIĞINIZ APP LAR MI?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında pek yok! Sadece adımlarımı atarken kalp ritmimi ölçtüğüm Heart Rate var. Ha, bir de All-In-Yoga..
      Sevgileeeeeerrrrr...

      Sil
  7. Önce söyleyeyim, kitaplarına bayıldım. Resmen kütüphanede bir köşe olacak kadar çoklar :)

    Senin GI konulu yazını okuyunca, biraz araştırdım; karşıma buradaki

    http://www.diyetdr.com/Tr/content3.asp?m1=1&m2=10&m3=233

    yazı ve en altta da Prof'un kitabının kapak fotoğrafı çıkınca, koştum geldim, sende var mı bu kitap acaba diye, yokmuş!!!

    :)

    Yazı faydalı ama bence artık yeni kitaba gerek yok, sen doğru yolu buldun maşallah :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi hatırlattn! 6 kadar kitap daha ekledim kitaplığıma. Okuyup bitireyim, burayı da güncelleyeyim.
      Ya bu kadar olur Terazicim ama.. Sen benim aklımı mı okuyorsun? Hakikaten bu kadar olur! Hani demin yazdım ya, bizim ton ton teyzemize anlatığım karbonhidrat meselesini, anlattıklarımı yazasım geldi o gün! GI detaylarını içeren yazımın üsütünde çalışıyorum. İş yoğunluğundan bitiremedim.
      Çok teşekkür ederim, çok teşekkür ederim. Çok süpersin. ÇOOOOOOOOKKKK SÜPERSİİİİİİİİİİİNNNNNNN.
      Muckkkkkkkkkssssss...

      Sil
    2. :)) Ne güzel olmuş o zaman, denk gelmiş. Mutlu oldum, işe yaradığına...

      Bir şey söyleyeyim mi; ben de bu yazıyı okudum, baktım çok faydalı, bir yere kaydetsem kaybedeceğim; bloguma alıntılayım, ulaşmak istediğimde elimin altında olur dedim. Dün öğleden sonra GI üzerine... diye bir yazı yaptım. Bu bahsettiğim kaynağı da adres göstererek alıntıladım. Hatta copy+paste izni vermiyordu site, PrntScr yaparak Fireworks'e attım, oradan kesip aldım, vs.. yani fotoğraflar halinde hazırladım yazıyı.

      Ammmaaaa, şimdi okuyunca ki sen de yazacakmışsın bu konuyu; hazırlık yapmışsın, üzerinde çalışmışsın, ben yayınlamaktan vazgeçtim canım. Çünkü senin verdiğin emek çok daha fazla... Senden okuyacağız artık ;))

      Yazının girişinde sen de vardın, onu sana aktarayım :)

      Bu aralar Bikini Projesi'ne takıldım. Yok, amacım bikini giymek değil :) ama bu blogdaki azim ve inanmışlık çok etkileyici. Paylaşılan bilgiler çok faydalı.

      Mesela >>bu sayfadaki>> yazıda minik minik detaylar var; benim ilgimi çekti, belki size de ilginç gelir. Bu yazıdan sonra GI düşük besinler konusunu biraz daha araştırdım ve karşıma Prof. Dr. Metin Özata'nın >>buradaki>> yazısı çıktı....

      vs...

      Sil
    3. Sevgili B.Proje;
      (bak Büyük Proje olarak da okunabilir böyle kısaltınca;))

      Dün gece sana GI yazısını kaldırdığımı yazdığım mailden sonra yattım. Sabah kalktım ki, yazı yayında! Programlama yaptığımı unutmuşum!

      Neyse, hallettim.

      Hani görmüşsündür, n'oluyo deme :)

      Teknik hata!

      Sil
    4. Ama aşk ol! Niye yayınlamadın ki? O kadar uğraşmışsın! :-((((
      Hem bak ben hala iş yoğunluğumdan bugün de fırsat bulamadım, yazımı bitirmeye..
      Yarına kendime kesin plan yaptım ama.. bu İstanbul'un Cuma trafiğine hiç güven olmaz.. Planların hepsi şaşıverir.. :-(((((

      Sil
  8. Sağlam bir kitaplık hangilerini en çok beğendiğini ve mutlaka okunmalı dediğini buradan veya instagram hesabından paylaşırsan süper olur. Bu çeşitlilikte kitabı okuyan bir uzmanın görüşünü kendi adıma merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarihten sonraki kitaplarımı da eklemem gerek aslında.. Bir ara yapıcam artık..
      Pembeler hayatımı değiştirenler.. ;-))))))

      Sil
  9. Merhaba .Nasıl gidiyor ? Hala süpersin di mi sana pek özeniyorum neye elimi atsam kuruyor bu aralar :( Sassy suyun tadını sevmedim , bir de o zencefiller salatalıklar her gün çöpe gidiyor ya kıyamıyorum . İngiliz karbonatı aldım ama şunu farkettim içtiğimde kalbim daha hızlı çarpıyor . Bu iyi bir şey mi kötü bir şey mi anlamadım ki :S Bir de internette ingiliz karbonatı diye aratınca zararlı falan diye de yazılar çıkıyor . Sen çok diyet kitabı okumuşsun , beni bir aydınlatsan bu konuda :) Çoook teşekkürler bizimle ilgilendiğin için :)
    Sevgiler , Betül

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Betülüm,
      Sakın ola, sevmediğin, seni rahatsız eden hiçbirşeyi hayatta yapma derim. Keza, ben öyle yapıyorum..
      Boşver Sassy'yi sevmediysen.. Geç karbonatlı suyu da.. Gerçi bir litreye sadece bir çay kaşığı ucu kadar ya da bir çimdik İngiliz Karbonatı yeterli.. Sadece suyu yumuşatıyor.
      pH'ı 8 ve üzeri su markaları var. Onları içsen de yeterli. Limon veya Elma Sirkesi de suyu alkali yapar.. ;-)
      Beni haberdar et.. Merak ederim..
      Kocaman öptüm..

      Sil
  10. sevgili bikini kaç yaşındasın?

    YanıtlaSil
  11. bikiniciğim selamlar, bu limon suyu kafamı karıştırıyor, ben sabah aç karnına sıkıp ılık su katıp içiyorum, bazılarıda "sakın sıkmayın dilimleyip ılık suyla için" diyorlar, nasıl yapmalıyım bilemedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sassy Su gibi limonu içinde bekleteceksen dilimle derim. Limonun suya geçmesine izin vermek için.
      Ama sabahları, aynen senin gibi yapıyorum. ;-))))
      Muckkkksssssss...

      Sil
  12. Ahhh canımsınn, bunu göndermedim sanıp bir daha yazmışım, sen onu kaile alma :)

    YanıtlaSil
  13. Blogunu birkaç saat önce keşfettim. Keşfettim diyorum çünkü hazinemsi bir hali var. Tecrübeli ve sempatiksin. Yorumların motive ediyor. Kendimden bahsedicek olursam 17 yaşında 168 boyunda 68 kiloyum. Dışardan 60 gösterdiğimi söylüyorlar ama ben kendimi obez olarak görüyorum. Giydiğim hiçbir şey yakışmıyor. Vücudumdan nefret ediyorum. Yazdıklarını okumak güzel ama uygulayamam beceremem ben yapsam da işe yaramaz bende. Bir şey giydiğimde kalçam ne kadar büyük bacaklarım da felaket kollarım.. demekten kendimi alamıyorum. Özgüvenim 0 . Yürürken bile özgüvenimin olmadığını belli ediyorum. Etrafımda zayıflar görünce moralimin bozulmasının yanısıra çok şişmanlar gördüğümde de ben de öyleyim diye düşünüyorum. O kadar olmadığımın farkındayım ama bir yandan da değilim. Bu ruh halim yüzünden o kadar çok şeyden vazgeçtim ki.. utangaç soğuk birine dönüştüm. 2 haftadır " kıyafetler üzerimde iğrenç duruyor çünkü film gibiyim" düşüncesiyle dershaneye gitmiyorum. orda o kadar bakımlı ve düzgün fizikli kızlar var ki. asla "onun yerinde olmak istiyorum" demem ama zayıflamak istediğimi biliyorum hem de çok zayıflamak. Gerçekten çok mutsuzum :((
    -b-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkımmmm.. Hemen toparlamalısın kendini... Çok acil.. Çünkü mutsuzluk şişmanlatır.. Sadece mutlu olmakla bile zayıflanılıyor..
      Tamam haklısın parmağı şıklatınca gelmiyor mutluluk.. Ama zorlayınca oluyor..
      Ne olur fırsat bulursan, ilk gün postumdan en sona doğru hepsini oku..
      Aklına takılan ne varsa sor.. Mutlaka fırsat bulur bulmaz koşar cevaplarım.. ;-))))))
      Ben sağlıklı yaşam şekliyle buldum mutluluğu.. İçinden sen istemesen bile enerji fışkırıyor..
      Sen okumaya başlamışken hemen sana canlılık katacak olan:
      http://bikiniprojesi.blogspot.com.tr/2014/01/minik-admlarla-4x4-gucunde-saglkla.html ile başla!
      Ve mutlaka şurada bulduğun yiyeceklere ver kendini:
      http://bikiniprojesi.blogspot.com.tr/2014/03/imdat-pmsye-son.html
      Bir de şöyle baksak mı? Bu durumun geçici ne de olsa.. Yakında bir fit olmaya başlayacaksın ki, kendin bile, sadece dış görünüşü bırak, ruh haline bayılacaksın..
      Hadi ama.. ;-)))))))
      Muccccckkkkkkkkssssssss... <3 <3 <3

      Sil
    2. Cumartesi baya okudum. Pazardan beri her sabah erken kalkıyorum. tartılıp , squat plank şınav mekik dörtlüsüyle güne başıyorum sonra sağlam (karbonhidratsız) bir kahvaltı yapıp çıkıyorum. Akşamüstü olunca bir küçük browni ile ödüllendirmeyi denedim. Çarşamba günü tartıldığımda yarım kilo verdiğimi gördüm. Önceden su içmeyi unuttuğum günler olurken artık sürekli içiyorum. şimdilik günde en fazla bibuçuk L içtim ama arttırıcam. Başkaa?? Ha yürüyüş ve merdiven inip çıkmalarla birlikte.. başarıcam sanırım. Yazılarından birinde bilek ölçüsüyle ideal kilomu buldum. 11 kilo daha vericem. bakalım neler olacak. Lütfen bağlantıyı kesme seninle yazışmaya devam etmek istiyorum. olur mu kiii 0:)
      -b-

      Sil
    3. SÜPPPEEEERRRRRRSİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİİNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN...
      Çok çokkkkk çoooooookkkkkkkkk sevindiiiimmmmmmm...
      Beni nasıl mutlu ettin bilemezsin... CANIMMMMMMM -B-....<3 <3 <3
      BU İŞ TAMAMDIR!!!!!!!!! ;-)))))))))
      Ben de gaza geldim iyi mi? ;-)))))))))))
      MUUUCCCCCKKKKSSSSSSSSSSSSSSSSSS...

      Sil
  14. Ben hiç diyet kitabı almadım diet lafına kılım esasında çünkü disiplinsizim ancak doğum sonrası kendimi toparlayamadım2-3 tanesi mutlaka okunmalı dediğin var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül Çoruhlu candır. Karatay Teyzem de canan.. ;-))))))

      Sil
  15. Yemek Bağımlılığı Mike Dow.Tek geçerim.

    YanıtlaSil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...