13 Mayıs 2013 Pazartesi

4 Haftada Süper Sağlık

Bikini Projesi'ne başlayalı tam 1 ay oldu. Çok uzun zamandır kendimi bu kadar iyi, bu kadar zinde, bu derece canlı, böyle muhteşem hissetmemiştim. Enerji doluyum. Sağlık fışkırıyor içimden. Yeniden doğdum sanki.

Yıllarca yaptığım, hemen sonuca varma istekli yo-yo diyetlerden, sağlığımı yitirmişim resmen. Halsizlik, yorgunluk, merdiven bile çıkamayacak güçsüzlük, sabahları uyanamama, çarpıntılar, böbrek ağrıları, taşları, düşen şeker ile oluşan bilinçsizlikler, tiroidlerin kafayı yemeleri, zorlu PMS dönemleri...

Birinden bile haber yok desem.



Sabahları zımba gibi uyanıyorum. Hele şu son 2 haftaki program yoğunluğunda, iş yemekleri, arkadaş toplantıları, şampiyonluk kutlamaları eşliğinde gece 2'de yatmalar ile, hop diye sabah 7'de uyanmayı hayal bile edemezdim. Dün gece derbiye misafirlerim vardı: Bir büyük eşliğinde derin muhabbet, arkasından ortalık toplama derken, oldu saat yine gece 2. Sabah erkenden fırlayıp yoga yaptım desem.

Bu ay, ne "bugün mü yarın mı" tedirginliği, ne "nereye gitti bu yine"'yi, ne de "haydaaaa, ayda 2'ye döndü bunun adı"'yı yaşamadım. Tam zamanında, 28 gün döngüsünde, pre-menstrual sendrom nerdeyse hiç yaşamadan karşıladım bizimkini.

Velhasıl, artık, gerçek anlamıyla HAYAT DOLUYUM.
Ve ben bu hal duruma BA-YILLL-DIMMMM! ;)


4 Haftada Süper Sağlık (Neler Yaptım):
  • Uyanır uyanmaz ilk iş ve yatarken son iş olarak bolca Alkali Su içtim.
  • Yanımdan pH damlamı hiç ayırmadım.
  • Sassy Su, Sassy Su, Sassy Su!!!
  • Her öğüne bolca çiğ yeşillikler ekledim.
  • En iyi protein kaynağı, yumurtadan vazgeçmedim.
  • Beyaz ekmek tarih oldu. Kepekli falan da hikaye. İlle de %100 tam tahıllı!
  • Heh bir de şu probiyotik tabletler. Her güne 2 tane.
  • En önemlisi: Şeker denen iblisi ve onun tüm sahte arkadaşlarını, bir daha hiç görüşmemek üzere hayatımdan kovdum!





10 yorum:

  1. Alkali Su - pH damlamı - Sassy Su - probiyotik tabletler
    Bunlar nedir?
    Ben de Şuabt 2013 ten itibaren diyetteyim. Aslında diyet demeyelim de, yan etlerimden dolayı kavitasyona gittim.Yağdan uzak durduğunuzda etkili dediler. Cipsleri,hamburgerleri,çikolataları kısaca hazır gıdaları sildim damak tadımdan ve 2013 haziran ayında 70 kilo ile başladığım oranım 61 e indi.(12 Şubat-15 Haziran) Şuanda oruç nedeni ile su içimim azaldı ve birden yenilen yemekler ve kan şekeri sebebi ile saat 22:00 leri bulan tatlı yemeleri nedeni ile 63 ü geçtim. Alkali su nedir? Ne işe yarar? nerede bulunur? Sassy dediğiniz??? Ve diğerleri ... Belden gitmenizin en büyük sebebi yoğurt sanırım da neden iki - üç kase. neye göre bu oran? Bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ece Nur'un güzel annesi.. :-)
      Yıllarca yaptığım o diyetlerle meğer sağlığımı kaybetmişim. Victoria Beckham'ın "Kutsal Yemek Tarifi Kitabım" diye tweetlediği, Alkali diyeti keşfettim.
      http://bikiniprojesi.blogspot.com/2013/04/alkali-olma-durumu.html
      Sağlığım, gücüm ve enerjim arttıkça motivasyonum da zirveye çıktı.
      Ben bir hipoglisemi'yim aynı zamanda. Şekerim şuurumu kaybedecek kadar, beyinden çekiliveriyordu. Herkes yanında şeker taşımalısın der. En büyük yanlış! Anlık olarak yükseltir ama tedavi etmez. Karatay Teyze'mizi de bu doğruları söylediği için pek severim zaten.
      Alkali beslenme vücudunun pH'ını yükseltme üzerine kurulu. Ve çok kolay yöntemleri var. Bol bol alkali su içmek mesela: 1 litre suya çay kaşığı ucu kadar eczaneden aldığım İngiliz Karbonatı veya limonlu su veya elma sirkeli su veya Sassy Su. ;-)
      http://bikiniprojesi.blogspot.com/2013/04/ince-bir-bel-icin-sassy-su.html
      Yoğurt aslında zorunluktan yiyorum. Öğlenleri iş yerindeki kafeteryada, yeterli protein bulamadığımdan ekledim bolca yoğurdu hayatıma. Yoğurdun içindeki probiyotik, ailemizin doktoru Dr. Öz'ün çok üstünde durduğu bir konu. Midede yağlanmaya sebep olan Enflamasyon'u önlüyor. Ve bende çok işe yaradı. Ek olarak GNC'den aldığım probiyotik tabletler ile de destekliyorum.
      Kocaman öptüm.. :-)

      Sil
  2. merhaba bikini :)
    seni dün gece keşfettim iyi ki keşfetmiştim artık tamamen umudumu kaybetmişken ne iyi oldu seni bulmam dün geceden beri seni düşünüyorum :)
    ben kendimi anlatayım önce
    ben bu sene mart ayında yeter artık diyip diyete başladım tam 73 kilo ile ve haziran ayına kadar çok güzel kilo verdim haziran ayın 58 kiloya kadar indim daha sonra hiç bi şekilde ne yaptıysam kilo veremedim eylül ayına kadar şuan 56.7 kilodayım ve hedefimde 48-50 olmak. Her neyse bu arada boyumda kısa 159

    dün artık pes etmiştim ki seni buldum tekrar diyete ve spora sımsıkı sarıldım ve senin plates videolarını ( burada paylaştığın ) ve yoga videoları beni çok etkiledi ve gece yoga yaptım o denli beni gaza getirdin teşekkür ederim :)

    bütün yazılarını okumaya çalışıyorum bana faydalı olacağını düşünüyorum gerçekten çok çok güzel yazıyosun sanki bi kitap okuyorum hiç ayrılmak istemiyorum bloğunun başından . Çok anlamlı yazıyorsun gerçekten :)

    Ben seninle inanmaya başladım tekrar ve seniinlede devam etmek istiyorum hedefime ulaşana kadar :)

    evet gel gelelim asıl konuya :)

    1.si alkali su illa ingiliz karbonatı mı olması gerekiyor normal markette satılan karbonatlar olmaz mı ?
    2.si limonlu ve elma sirkeli suyu naısl içiyosun ölçüsü vs gün içinde mi yoksa sabah aç karnına mı felan ?
    3.sü 10 günlük SÜPER HIZLI ve MÜTHİŞ SAĞLIKLI Zayıflama Programında detaylı olarak ne yaptın acaba yani gün içinde ne tür beslenmeye dikkat ettin ve özellikle bu kesin olmalı dediğin bişey var mıydı ?

    ay çok soru sordum kusura bakma lütfen :) Cevaplarsan eğer çoook mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen gelmişsin, o güzelim mesajı yazmışsın, ben hiç senin sorularını cevaplamam mı Canım Hanifeciğim..
      Hoşgeldin.. Mutlulular getirdin.. :-))))))
      1. Alkali Su konusunda hakılısın.. Benim bunun detayını bir anlatmam lazım. Bu fikir için de ayrıca teşekkür ederim. Mutlaka eczaneden İngiliz Karbonatı gerekiyor. 3 lira civarında.. Uzunca süre de gidiyor.. 1 litre suya bir çimdik veya çay kaşığı ucu kadar yeterli.. ;-)
      2. Bir limonu sıkıyorum sabahları. Üzerine de dev su bardağım var, nerdeyse yarım litre, suyla içiyorum aç karnına.. Gece yatarken de aynı bardağa yarım çay bardağı kadar elma sirkesi..
      3. Sabahları aç karnına meyve kahvaltısı.. Limonlu su ve yogadan sonra.. Meyveyi başka hiçbirşeyle karıştırmamak gerek. Öğlenleri, tabağın 1/3'i protein ve kalan kısmı çiğ sebze olabildiğince.. Bol limon ve zeytinyağlı.. Acı pul biber de protein'in üzerine.. En önemlisi benim şu pembe GI'lara yönelmek.. http://bikiniprojesi.blogspot.com/2013/09/su-karbonhidrat-meselesi.html Yoğurt da vazgeçilmezim..
      Akşam da öğlenin aynı şekliyle yenilebilir. Ne kadar erken o kadar şahane.. Keza vücut gençleşmek ve incelmek için uykuda, sindirimle uğraşmak yerine büyüme hormonlarıyla güzelleşmek ister.. ;-)))
      Alkali suyu toplamda 2,5-3 litre içmek candır. Ancak yemekle su pek tüketmemekte yarar var..
      Kcaman öptümmmm...

      Sil
  3. Sevgili Bikini,

    Bende bir süredir blog yazılarını ve instagram hesabını takip etmekle meşgulüm. Zaman zaman başladığım ama genellikle hüsranla sonuçlanan sağlıklı beslenme, diyet denemelerime seninle tanışmamla beraber o kadar kararlı ve full motive bir şekilde başladım ki bende kendime inanamıyorum.. Seni ilk keşfetmemle birlike akşamları işten geldikten sonra proje hikayeni soluksuz olarak baştan sona okuyup nihayet son gün paylaşımına kadar gelebildim.. Sana yorum bırakmak fikri bir süredir oluşmuştu sadece hangi posta yapacağıma karar veremiyordum ki bu postunda paylaşmış olduğun iki resimdeki mottolar inanılmaz hoşuma gitti ve bu yüzden bu postta karar kıldım.Belki de henüz ilk ayda olmam ve daha gözle görülür bir kilo kaybım olmaması bunda bir etkendir :-)))))) Henüz başlayalı bir ay oldu kaybettiğim kilo 2,5.
    Bikinicim hayatıma öyle bir girdin ki, zaman zaman düşünmeden edemiyorum, bir insan hiç tanımadığı bir insanı sadece paylaşımları nedeniyle nasıl bu kadar sevebilir yıllardır tanıyormuş gibi hissedebilir.. İnan insan hoşlandığı birini takip eder ya sosyal medyadan bende hergün her saat birşey paylaşmış mısın diye kontrol ediyorum instagramı :-) Mümkün olsa da seninle birgün kahve içmeyi öyle isterim ki..

    Genel düşüncelerimi paylaştıktan sonra sana bir de sorum olacak, herkesin özellikle kilo aldığı, diğer yerlere göre daha kilolu bulduğu bölgeleri vardır, kilo vermeye başladığında özellikle ilk etapta bu yerden mi kilo verdiniz, yoksa zaten verdiğiniz kilolar artmaya başlayınca sorunlu bölge artı diğer yerler de incelmeye mi başlıyor?

    Bir de sürekli bahsettiğiniz zararlı karbonhidratlar nedeniyle hayatınızdan gerçekten makarna, pilav, patates gibi şeyleri çıkardınız mı yoksa elbette hayır diyemediğiniz zamanlarda ve ara ara da kendi isteğinizle tüketmeye devam ediyor musunuz? Ayrıca şeker tatlı gibi şeyleri de..

    Birde sizinle iletişim kurabileceğim bir mail adresi vermeniz mümkünse çok ama çok mutlu olurum.

    Sevgiyle kalın..

    Merve


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmm Merveciiiiiiimmmmm.. Nasıl mutlu oldum anlatamam. Sana minicik bir faydam olduysa, daha ne isterim.. <3 <3 <3
      Zayıflama vücudun üst bölgesinden başlar derler. Ancak ben hep bel bölgesine odaklandığımdan en önce oradan incelmeye başladım. Sağlıklı beslenme, yürüyüş ve yoga sayesinde de, tüm bölglerimden eşit daraldım.
      Makarna ve pilav hiç canım çekmiyor artık. Yemek üstüne, pilavla makarnayla ekmek yiyen ben, artık ekmek de hiç aramıyorum. Ekmeğim %100 tam buğday. Bazen onu bile yemesem oluyor. Makarnanın da tam buğdayı var keza. Çok isterse canım birgün, onu tercih ederim.
      Benim hala hayır diyemediğim birşey var ki, o da cips. Çözeceğim onu da.. ;-)))
      Tatlıya olan bağımlılığımdan da tamamen kurtuldum. Ne zaman tatlı krizim gelse verdim kendimi %70 dark çikolataya.. Çayıma, kahveme de Stevia tatlandırıcı.. Şimdi PMS dönemlerimde bile %85 dark çikolatanın bir parçası yetiyor bana. ;-)))))
      e-mailim: BikiniProjesi@gmail.com
      Elbette kahve içeriz.. Sade.. ;-)))))
      Çooooooooooooooooooooooooooookkkkkk öpüyorum seniiiiii...

      Sil
  4. Sevgili Bikini, blogunda bir cozum buldun mu bakamadim ama sana cips icin bir alternatif cozum onerisi sunabilir miyim? Patatesleri hatta daha saglikli olsun istersen kabaklari incecik incecik rendele. Hani rendelerin yaninda hic kullanmadigimiz tek bir bicak vardir ya. Iste o bicak bu amaca hizmet ediyor. Sonra bunlari firin kagidina diz. Uzerine azicik z.yagi gezdir. Tuz karabiber at ve harmanla. Sur firinin izgara moduna
    15-20 dakika sonra al sana nar gibi kizarmis patates ve sebze cipsleri. Seveceginden eminim. Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen ne tatlısın Canımmm D. ;-))))
      Offffff şahanesin diyorum.. Bir de öyle güzel tarif etmişsin ki Bilmincimmm.. Nefise benziyor.. Kesinlikle deneyeceğim..
      Muccckkkkssss..

      Sil
  5. Öncelikle çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık gerçekten.
    diyet listesi

    YanıtlaSil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...