4 Ocak 2014 Cumartesi

Bu bir SAĞLIKLI YAŞAM TARZI Manifestosudur!

"Diyet" lafından illet geldi. Bu nedir ya? Yok "kalorim bitti ekmekle, artık 2 gün yemeyeceğim" intiharları.. Gözünün bile göremeyeceği minik tabaklardan oluşan porsiyonlarla doymaya çalışmalar.. "Dukan bilmem kaç gram yulaf ezmesine izin verir" hesaplamaları.. Yağı, kimyasallarla alınmış "diyet ürün" saçmalıkları..
"Diyet" mi yapıyoruz? Yoksa, hayatımızı "diyet"le mi ödüyoruz?
İzin verilse, farkına varacağız da!

Ama yok! Hiçbirimizin, bir tanemizin, bir gram suçu YOK!

Devletler devlet olsaydı, şimdi biz o "asıl tanımıyla" "gerçek diyetimizi" yapıyor olurduk da.. Ah işte ah..
Hepsi sizin yüzünüzden! Şeker bağımlısı yaptınız bizi! Zehirli karbonhidratlar ürettiniz! Susuzluğumuzu saçma sapan içeceklerle gidermeyi öğrettiniz! Nefes alacak ne zaman, ne de alan bıraktınız!

Şimdi biz, şaşırmışçasına, çareler arıyoruz! Ne bulursak, ona sarılıyoruz! Saldırıyoruz!




Bir de utanmadan "irade" lafını ediyorsunuz! Yok yaaaaaa.. Bilinçaltımıza işle de işle.. Ver ona sürekli coşkuyu.. Saniye kendinde olma şansını bırakma! Neymiş? "İrade"!

Televizyonu açsan, her dakika o reklamlar! AVM'lerin yemek katları nerdeyse toptan zaten onlar! Sokağa çıksan, kafanı çevirsen, bakmayacağım desen, yine gözünü yakalar bir dev billboard illaki köşesinden.






Yalandan "Obezite ile savaşan" sözde "Sosyal Sorumluluk" projeleri yapılıyor şimdi.. Yiyorsa, mısır şurubunu yasaklayın; GDO'suzu kalmadı zaten maalesef tohumun! Şeker içeriği olan her türlü yiyeceğe "tüketici bilinci" oluşturacak bir düzenleme getirin! Ev yemeği yapan esnaf lokantalarını destekleyin! Hayır, en ucuza, en zararlı ekmeği sen satıyorsun! Buğdayın tümünden yap şu unu da görelim!

70'lerin sonuna kadar herkeslerin beli incecikti! E nasıl olmasın? Şeker dediğin şey, sadece bayramlarda yenirdi! İnsanlar işlerine yürürdü! Açık havada mis gibi keyifler sürerdi! Bir zamanlar "DİYET" yapılmaz, öyle yaşanırdı!

Oysa, bu zamanda "DİYET"i düşünmek bile hiç kolay değil!

Pes edecek değiliz ya! Bikini bu! Bulmaz mı bir çaresini?!! ;-)

Hemen şu anda, eski zamanlar demişken, "DİYET" kelimesinin gerçek anlam önemini hatırlamak gerek: Antik Yunanca "diaita" ve Orta Latince "dieta"'dan gelmedir. Ve kendisi SAĞLIKLI YAŞAM TARZI demektir!!!!!!

Bana da 2014 Manifestomu ilan etmek düşer:
Artık tamamen SAĞLIKLI bir YAŞAM TARZI'na geçiyorum!





Evet kulağa şahane geliyor! "E haydi o zaman" demekle de hemencecik olmuyor! "İrade" denilen şey, aslında sabırdır! "Sabrı taşırmamak" da aslolandır! Bu da, minik adımlar, bir kerede küçük değişiklikler ve dolayısı ile başarmayı sürekli kılan keyifle olur! Üstüne bir de eğlence ekledin mi? Değmeyin MUTLULUK DOLU geleceğe..

Biz jenerasyonun hiç edinemediği, SAĞLIKLI alışkanlıkları, kolayca edinebilecek olduğum, üstüne üstlük bunu bir YAŞAM TARZI'na çevirecek kadar güçlü, minik adımlı bir program hazırlamam mı ben şimdi kendime?!





Her hafta bir konunun üstüne odaklanayım, yerleşsin o güzelce.. Sonra gelsin ardından diğer tüm güzellikler.. ;-) 
Süperim ben ya.. :-)





Hem de hemen bu pazartesi ile başlarsam, 1 Mayıs'a kadar 4x4 gücüne de ulaşmış olurum! Bizler değil miyiz ki "DİYET EMEKÇİLERİ", pardon "SAĞLIKLI YAŞAM EMEKÇİLERİ"??!! 
O halde, 1 Mayıs Bayramı'nda en şahanesinden kutlarız "YEPYENİ TARZ"lı şeklimizi!














20 yorum:

  1. Bugünlerde ben de tıpkı böyle düşünüyorum Bikini. Hatta bu yazıyı ben yazmışım gibi benim düşündüklerimi anlatmışsın. Eğer yaptıklarını, adımlarını, bütüne doğru giden parçaları sürekli olarak bizimle paylaşırsan en önde ben olmak üzere birçoğumuz seninle geliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatmam mı hiç! Yarına yetiştirmek lazım gelir Pazartesi ile başlayacağımız her adımı..
      Kocaman öpüyorum seniiiiiii... <3 <3 <3

      Sil
  2. Bikinicim cok mutluyum ben bugun haftalardir 62.3 te kalmistim inmiyordu bi turlu ustelik tamamen saglikli besleniyorum ama bu sabah sonunda o
    limiti kirdim ve 61.7 gordum bu mutlulugu seninlede paylasayim dedim (bu arada boy 1.70 hedef 57 :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte budur! Oleyyyyyyyyyyy...
      Deli mutlu oldummmmmm..
      Hedefe çok az kaldı..
      Haydi bitirelim şu işi.. ;-))))
      :-***********************

      Sil
  3. Eskiden bizde cikolatali sekerleri bayramda yerdik.Bayram öncesi misafir icin alinan sekerler evdeki üc cocuktan saklansada uzman dedektifler tarafindan bulunur ve birer birer asirilirdi.Ne kadar kiymetliydi o zamanlar.Simdi öylemi en kücük alis veriste bile almadan olmuyor.
    Eskiden beller inceydi deyince annemi hatirladim.150 boyunda ve gencliginde 45 kilo anca gelirmis .Üstelik sporsuz.

    Ben 154 kilo ve en düsük kiom 49 kg. 20 sene önce.simdilerde 54.500 kg .ve günlük sporla.düsün aradaki beslenme tarzindaki farkliligi.
    Neyse p.tesi iple cekelim:)
    Yenilikler bizi bekler.Kocaman öpücük ve emegin icin tesekkürler.Bu arada sevenlerin ne cogalmis !

    YanıtlaSil
  4. Ya Bikinim bu karikatürleri,cizimleri sen mi yapiyorsun?(instagrama bakinca sormadan edemedim :) )
    Cok tatli cizimler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok kuzucum nerdeeee.. Keşke çizebilsem.. Alıntı hepsi..
      Kocaman öptüüüüümmm..

      Sil
  5. 😘😘😘😘süper yazmışsın 👌 ama devlet ve perakende sektörünün besin kaynağı bu kısır döngü, önce şişmanlatacak sonra zayıflamak için para harcatacak vatandaşa . Offf off artsın sağlıklı beslenelim diyenlerin sayısı onlara rağmen 🙏🙏🙏

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Tam anlamiyla ihtiyacim olan post buydu Bikinicim:) bu ara yedim, yedikce şiştim, şişdikçe daha da yedim ve motivasyonu bi türlü bulamadim, ama dedigin gibi ufak adimlarla herseyi oturtucaz tekrar:) Supersinn..

    YanıtlaSil
  8. bikini seninle birlikte bende kuçük adımlarla değişimi başlatıcam! cok heyecanlıyım:)

    YanıtlaSil
  9. Geliyorum geliyorum ben de geliyorum. Yazmaya fırsat bulamadım ama akşamları kahvaltı fikrine katılarak yeni yıla 10 gün kala en azından kaybettiğim motivasyonumu yakaladım. Ama geldi yılbaşı; geçti doğum günü hemen karbonhidratlara saldırdım. 2013'te kendime yaptığım en büyük iyilik kola ile yollarımı ayırmak oldu. Hala zorlanıyorum ama asitlenmek yok artık! Şimdi önümde çok çalışmam gereken bir ayım var. evdeki tüm basit şekerler de tükendiğine göre yenileri alınmayacak. Yeni yazını dört gözle bekliyor ve hepimize şimdiden keyifli bahar yolculukları diliyorum....

    YanıtlaSil
  10. ben sınavlardan sonra tam olarak giriyorum kendimee sağlık ölçüleri sınırları içinde izin verdiiim.:)) stresss başlı başınaaa sabretmeyle imtihan zaten..sanki dünyanın en büyük derdi senin. :)) neyseee hakkaten içimden geçenleri dedin hakkat her yerde bi reklam kokan hareketler nedir buuu savaşma seviş diyerekteeen bizde kendi tarzımızı koyalım..:)))

    öptüüümmm şeker <3 <3

    YanıtlaSil
  11. ilk kez yazıyorum ama sıkı takipçinim, hayranınım.
    2 küçük çocuk ve bir koca çocukla bende bikini hayallerimin peşinden koşmaya gayret ediyorum işte.
    " diyet " kendimi bildim bileli uygulamaya çalıştığım bir alan .

    YanıtlaSil
  12. bu konuları sürekli araştıran biri olarak ve bir anne olarak sonuna kadar katılıyorum takipteyim öptüHarikasın m. ŞULE

    YanıtlaSil
  13. mukemmel yazııı bende tam benı gazagetırecek bırsey arıyordumm buldummm:))

    YanıtlaSil
  14. Takipteyimmm... Dort gozle ve sesizce bekliyorum!

    YanıtlaSil
  15. merakla bekliyorum,takipteyim....

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Bikinicim, yazdiklarinin hepsine katiliyorum canim!! Yazilarin öyle degerli ki, inanilmaz motive ediyor! Planka devam ediyorum sayende:) Birde senin menülerin gibi hazirlamaya calisiyorum menülerimi:) Ah birde Sassy suyumu aksamdan hazirlamayi unutmasam harika olacak!:) Seninde dedigin gibi, Kilo dan cok inceldigimi ben farkediyorum, özellikle karin bölgesinde Problem yasayan birisi olarak biraz olsun söylediklerini uygulayim hemen özellikle o bölgemde ki degisiklige inanamiyorum! Bu arada büyük bir hatanin esiginden döndüm Bikinicim, gecenlerde bir arkadasim zayiflama hapi almis ve aslinda kendim cok karsi olmama ragmen ve o Kadar Bilgi birikimine ragmen bende denemek istedim, belki de gercekten üc bes günde 1-2 Kilo verirsem hemen tekrar birakirim diye:) bir hafta denedim ve evet 1 Kilo verdim ama kendimi öyle kötü hissettirdi ki anlatamam..Saglikli beslandigimde daha mutlu olan ben, o haplarla sanki davul gibi sismis ve mutsuzdum..hemen cöp kovasinda buldular kendilerini ve arkadasimda cok sükür birakti simdi yolumuza yine kaldigimizdan yerden devam ediyoruz:))
    Ipaddan yazdigim yazilar maalesef ulasmiyor, biraz uzun oldu simdide:)
    Cok öpüyorum seni, Takipteyim her Zaman:) Kendine cok iyi bak!
    Sevgilerle
    Nil

    YanıtlaSil
  17. durmayalım, bi de squat yapalım bu ay.

    YanıtlaSil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...