14 Ekim 2013 Pazartesi

Yemek Israrcıları ile Baş Etme Yöntemleri

Tatil gibisi yok! Şu 3 günü kendime ayırdım. Sonra ver elini anne kucağı..

Tam bir Bayram havası olacak! Yemekler çoktan planlanmış, alt hazırlıklar bitmiştir. Büyük dayım da geliyor ki.. Annem ve Teyzemler coştukça coşacaklar! Tatardır kendileri.. Hamurun deli çılgın çeşitliliğe ulaştığı bir mutfak: En sulu içten Çiğbörek, en ateşli kızartmalısından Kıygaşa, sıvı yağ ile elde açılan ve fırınlanan Cantık, en az 20 kattan oluşan yırtılmak üzere ki incelikten yapılan Baklava.. Çeşit çeşit Kobete'ler..
Oyy oy oyyyy..

Sadece bununla bitse! Annem'in can arkadaşları, benim ünlü Altın Kızlar, da başlamıştır hazırlıklara.. Bir de bunlar pek şirin komik! Yarış ediyorlar aralarında. "Ben kızıma şunu yaptım!", "Ahh kuzucum, bunu nasıl da özlemişsindir!", "Yarın da bendesiniz! Kızıma neler hazırlayacağım neler!"..

Hayatımın en değerli varlıklarına nasıl "HAYIR" diyeceğim ben!!!!!!




İş yerindeki Sabotajcılar ile baş etmek kolaydı! Nasıl da haykırmıştım, yine bir yurt dışından gelen sevgili iş arkadaşımın çikolata ikramına.. Sağlıklı, yepyeni bir hayata başlamışım! O zehirli GI bağımlılığından kurtulmak için ırgat olmuşum!!!! Sabote edeni ezmem mi??? Neye uğradığını şaşırmıştı zavallım! "Deli bu be?!" dedi, büyük ihtimal!

Sonrasında..  Daha herkesler uykulu, afyonu patlamamış halde ofise varmışken, benim deli müthiş enerjime dayanamayan yine aynı zavallım, "Sabah sabah, bu ne kafası?"'yla saygı duyar oldu!

Pet şişedeki Sassy Su'yuma, öğle yemekleri tabağımı uzunca hazırlama titizliğime, ikramlara "Ne tatlısın. Bayılırım. Ben birazdan alayım!" geçiştirmelerime (Zira, bu, karşındakini kırmadan ve 2. ısrara izin vermeyen müthiş bir Baş Etme, zaman kazanma Yöntemi), pek bir alıştılar. 5 tanesi Sassy Su tutkunu oldu şimdi! Bir tanesinin annesi, bana her gün dualarını yolluyor! Yemeğimin fotoğrafını çekmeyi unuttum gibi oluyorsam, uyarıyorlar! 3 gün önce de diğeri, "Tabağımı seninki kadar güzel hazırlamış mıyım?".


Henüz "sevgi" bağı geliştirmediğin, Yemek Israrcıları ile Baş Etmek, çok daha kolay! İkram ve ısrarlara "HAYIR" demek, henüz bize öğretilen "KABALIK" seviyesini almamıştır! Ha, yeni iletişime girdiklerin zaten seni "Bu böyle" şeklinde kabulleniveriyorlar!



İskender'i pidesiz servis edilmesini istediğimde, her seferinde garson, şaşkınlıkla, defalarca "Pidesiz?" sorgulaması yapıyor! İskender dediğin pidesiz olur mu hiç?! "Yanında, ayrıca getireyim hanfendi!". Net ve en tatlı tavrımla, "Diyetteyim! Almayayım, çok teşekkür ederim!" hemen işe yarıyor! Yine de bazen bir burukluk seziyorum. Garson servisi getirdiğinde, "Tam istediğim gibi olmuş! Şahane!" diyince gönlünü alıveriyorum. Hesap öderken, "Güzel etinizin doyasına keyfine vardım! Bayıldım!" ile de sonraki gelişime zemin hazırlıyorum ki, artık ne zaman oraya gitsem, o benimkinin uzaktan, "Hanfendinin pidesiz iskenderini hazırlayın!" coşkusuna sebep oluyor!

Geçen iş yeri kafeteryasındaki, tatlı mı tatlı, yanakları al al, servis yapan tonton teyzemiz, dayanamadı: "Kızım, dikkat ediyorum, aferin yoğurtlar çok sağlıklı, ama be güzel kızım, hiç pilav, makarna, ekmek yemiyorsun! Zayıfladın bak, azcık pilav vereyim türlünün yanına!". Sıra da çok, arkada bekleyenler, "Yok yok almayayım!". Bir mırıldandı ki arkamdan! Kızdı belli ki.. Dayanamadım, onun da işi bitince, aldım karşıma uzun uzun Şu Karbonhidrat Meselesi' ni anlattım. Ertesi öğlen, mercimek çorbasından alayım dedim de bizim tonton: "Yoooooooook kızım, bundan sana vermem! İçinde un var!". Kucaklayıp öptüm...





Ama bu iş, en sevdiklerine, canlarına, dostlarına, ailene gelince, hiç de kolay değil! Aksine çok zor! Aslında hepsinin, 10 numara 5 yıldız destekçin olmasını bekliyorsun da, en baş etmesi güç, en zor "HAYIR" diyeceğin Yemek Israrcıları maalesef onlar!

Zira, "diyet", yoksunluk, kısıtlama, zavallılık ve mutsuzluk hal durumlarıyla bağdaşmış bir kelime!!! Kurtarmak istiyor tüm sevdiklerin seni bu esaretten... Nasıl kırılır ki onlar şimdi?!

E bir de yıllarca, "Bayılıyorum senin bu tavuklu patatesli böreğine!", "Senin Mekik'lerin yanında Liva'nınkiler halt etmiş!", "İtalya'da yok böyle pizza!", "Böyle sufle, ben diyen balık restoranlarında bulamazsın!" cümleleriyle ateşli aşkını göster dur, şimdi "Tarzım değil, hıh!" mı diyeceğim??? Kim inanır?!

Süper bir fikir geldi aklıma.. Neden daha sağlıklı yiyecekleri beyinlerine kazımıyorum ki ben?! Hemen şimdi hepsini arıyorum. "Ben geliyorum, beni özlediniz mi? Neler hazırlayacaksın banaaaaaaaaa?" şımarıklığın arkasına, "Senin Kısırını bir özledim ki!", "Geçen mercimek köftesi yedim, senin yaptığın gibisi yok!", "Torbada tavuk!", "Yeşil Salata!", "Zeytinyağlı!". Yeni sevdiğim şeyleri onlara aynı ateşli aşkla hissettirmek lazım. Böylece bunlarla mutlu olduğumu onlara göstermiş, şefkat ve sevgilerini doyasıya akıtmalarına izin vermiş olurum. Herkesler mutlu! ;-)





Zaman ve sabır varsa, uzun uzun Yepyeni Hayatını, Sağlıklı Beselnme'yi anlatmak en şahane kökten çözüm..

Annem, yıllarca, "Bugün ne yedin aşkım? Aaaa ama çok az yemişsin! Şimdi hemen kendine bir şeyler hazırla! Olmaz öyle!" diye her Allah'ın günü arayanlardan. Onu ikna edip, destekçim haline çevirmek için her gün sabırla, bazen o sabrı bulamadım ya, beslenme şeklimi anlattım durdum. Karatay Teyze'yi anlattım. Zehirli karbonhidratları saydım. Alkali olma durumunu anlattım. Yok! Yılların inançlarını değiştirmek hiç kolay değil. Sonra baktım olmuyor, geçtim bilimsel detayları, sağlıklı beslenmenin bana ne şahane şeyler kattığını anlatmaya koyuldum. "Merdivenler'i koşarak çıkıyorum artık Mamişko!", "Sabahları zımba gibi uyanıyorum Annecim!", "Hipoglisemiden eser kalmadı Birtanem!", "Sesimdeki enerji oralara kadar geliyor değil mi Güzeller Güzeli?"..

Ve bu yaz, uyandığımda Limonlu Su'yum hazır ve ekmekçiden Tam Çavdar Ekmeği keşfedilmiş günlere geldik! Bu arada, kendi de başladı Limonlu Su'ya.. ;-)))

3 hafta önce, "Şu ingiliz karbonatlı suyu ne kadardan yapıyorduk?". Belli ki Altın Kızlar, alkali olmaya karar vermiş! :-)))



Özetliyorum! Kimseyi kırmadan, en tatlı şekliyle İkram ve Yemek Israrcıları ile Baş Etme Yöntemleri:

  1. En yakınlarıma "Diyet" lafının konusunu bile etmiyoruz!!!! Gurbette yaşıyoruz, bir de yemek yoksunluğu yaşadığımızı zannetmelerine izin vermiyoruz! Hele hele "Ahh aslında bayılırım tüm bu poğaça, börek ve keklere de, cezalıyım, dokunamam!" imajını hiç vermiyoruz!
  2. Olabildiğince çok sağlıklı yemekler üzerine aşkımızdan bahsediyoruz! Bilinç altlarına, pembe GI'larla nasıl da mutlu olduğumuzu iyicene yerleştiriyoruz.
  3. Çikolatalar, şekerler, tatlılar havalarda uçuşuyor olacak!  Bu tür ikramları geçiştirmek için şahane bir taktik: "Çok teşekkür ederim. Çok severim. Ben birazdan alayım." O zaman geçer ve öncelikle ben ve herkes konuyu unutur gider!
  4. Tabağımı kendim hazırlamam en stratejik nokta! Onca Tatar böreğinin içinde, illaki salata ve vazgeçilmez kavurma olacaktır! Totoyu kaldırıp, evin kızı edasıyla yardım ederken, kendimize de en şahanesinden tabağımızı hazırlıyoruz!
  5. Küçük beyaz yalanlar, "Ellerimle yaptım?", "Sana hazırladım!", "Mutlak denemelisin!"'lere şahane çözüm: "Oooo ben dayanamayıp, götürdüm bile ondan! Şahane olmuşlar! Ellerine sağlık!"
  6. "Ben kendim şekerim! Daha fazlasına ne gerek! Değil mi?" türü esprileri de sık sık patlattık mı?!

Son olarak, kendime BEL'li hedeflerimi her daim hatırlatacak bir iPhone wallpaper hazırladım ki, farkındalık mümkün değil kaybolsun!!!










36 yorum:

  1. Benim diyen dergilerde böyle ayrıntılı, özenli yazı yoktur bu konuda! Şahanesin! Çok teşekkürler.. Derya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğine çok sevindim Canımcım! Asıl ben çok teşekkür ederim..
      Muckkkkkssssss...

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. Harika bir yazi gercektende Bikinicim, özellikle o tonton teyzenin mercimek corbasi vermek istememesi beni gülümsetti:)) coooook tatlisiniz her ikinizde!!!! bende cok ama cok dikkatli olacagim, her ne kadat bugün büyük kacamaklar yapmis olsamda://
    cok severek okudum yine ve bu arada ph damlami aldim coook mutluyum;)))
    cok öpüyorum! Cok güzel huzurlu keyifli bir bayram gecirmeni diliyorum tüm sevdiklerinle!
    nil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Canım Nilim..
      O pH damlası varya, nereye gidersen git, en şahane kurtarıcı! Şifası bol olsun tatlım sana.. ;-))))
      Şahane bayramlar olsun sen ve tüm canlarına..
      Muckkkkkkkksssssss...

      Sil
    2. Bikinicim ben de uzun ugraslar sonucu tunalı'dabir eczanede buldum alkazone'un ph damlasını. Gunde 3damladan fazla kullanmayın yazıyor ustunde. Ne anladım bu ısten oldum acıkcası .. Sen nasıl kullanıyosun? Derya

      Sil
    3. Ama kuzucum nasıl olur?!! :-(
      "Bir büyük bardağa 3 damla ve bu bardaktan günde en az 5 bardak" der Alkalife.. Hatta "aç karnına, cana can katar" diye de ekler... Ve de baktım, Alkazone da aynısını söylüyor! Yanlış anlaşma olmasın.. ;-)))))

      Sil
  3. Kesinlikle gösterdiğin özen müthiş ; ellerine sağlık... Benim bir taktiğim de alıp hiç kirletmeden geri bırakmak :) kesinlikle işe yarıyor... Bu arada merak ettim bitter tüketiyor musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İremciiiiiiiiiiiimmmmm... Senin taktik müthiş iddialı! Helal olsun!!! Müthiş bir gaz verdin bana!!! Kesinlikle yapıcam! Süpersin! Çok teşekkürler.. Bunu yapan keza artık aşmıştır!!! Haberdar edicem mutlaka seni.. ;-))))))
      Bitter, %70, tatlı krizlerimi atlatmak için 1 numaralı yoldaşım oldu hep! Bağımlılığımı yıkmada en şahane yardımcım oldu.. Artık tatlı hiç yiyemiyorum! Aslında pek yararlıdır kendileri...
      Kocaman öptüüüüümmmm...

      Sil
    2. Kaçamaklat motivasyonumuzu asla asla düşürmemeli :) benimkiler eksi yirmi kilo tavsiyesi canım :) daha yolum var ama... Bu arada markette yüzde seksen buldum nihayet dediğin gibi zaten en az yüzde yetmiş olması gerekiyor... Gerisi hep şekerle şişirilmiş... Ben de senin yazılarınla ekmek bağımlılığımdan arınıyorum... Benden de öpücükler...

      Sil
    3. Kesinlikle katılıyorum. Keza, pişmanlık en büyük stres nedeni. Yeniden başlamak ve asla vazgeçmemek bu işin kilit noktası.. ;-))))
      Muckksssssss..

      Sil
  4. Canım iyi bayramlar.

    Yazı ve taktikler için teşekkürler. Bir de iPhone wallpaper çok iyi fikir, hemen uygulayacağım; ben de toto ve bacak görseli kullanayım ;)))

    Bayramda blog yazısı yerine kullanılmak üzere bir dizi karikatür hazırlarken dün, kulaklarını çınlattım. Sebebi bulduğum "bikini temalı" karikatürler... 26'sından itibaren bir süre yazamayacağım, o ara paylaşırım blogumda dedim ama sana bir ara zip'leyip göndereyim onları... Sana ithafen yayınlanacaklar, önceden görmek hakkın :))

    İyi bayramlar, iyi yolculuklar; sağlık ve huzurla inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım,

      Deli merak ettim şimdi! Süper eğlenceli olacak! Heyecanla bekliyoruuuuumm...

      Şahane bayramlar tatlııııııııııııımmmm..

      Sil
  5. Bende senin sayende sassy suyunu senin sayende tanidim. Ozelikle tadini begendigim icin iciyorum, saglikli oldugunu da eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol sağlık getirsin Skinnycim!!!
      Muckssssss..

      Sil
  6. Anlatım tarzına bayıldım :) Fotoğraflar çok tatlı, başlık çok anlamlı :)
    Blogunu izlemeye aldım, keyifle takibindeyim artık.
    Bana da beklerim; whiteglaze.blogspot.com
    Sevgilerimle :)
    Beyaz Sır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin, mutluluk getirdinnn..
      Bence sen En Tarz Blog'sun ki.. ;-)))))
      Şimdiden ömür boyu mutluluklar diliyoruuuuuuuummmmm..
      Muckssssss...

      Sil
  7. Bikinicigim bayramin Kutlu olsun.
    Sanada sevdiklerinle sahane günler dilerim.bu bilmem kacinci yazisim kacgündür. Hicbiri ulasmamis simdi gördüm.bu kez alirsin mesajimi umarim.Sevgilerle Sule.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Şuleciğim.. Sen ne tatlı insansın..
      Sana ve tüm sevdiklerine musmutlu bayramlar olsun..
      En kocamanından öptüüüüümmmm...

      Sil
  8. canııııım süper bir yazııı. Vücudumuzu kirletmelerine müsaade etmeyeceğiiiiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayıldım ben senin bu lafına: ""Vücudumuzu kirletmelerine müsaade etmeyeceğiiiiiiizzzz. :-))))))))))))" Yeni slogan budur!!! ;-)))))))) Süper süper süper..

      Sil
  9. Merhaba Bikinicim, canim sana bir sorum olacak..bazi vitaminler aldigini okumustum ve biriside özellikle karin yaglari icindi. Cla - nin acaba etkisi nasil? bitkiselmi? sen memnun kaldinmi? benim sorunum bel bölgesi oldugu icin almayi düsünüyorum, tek endisem baska türlü sagliga zararli olurmu acaba..biraz internette arastirdim hatta bir cok faydasi oldugu yaziyordu.
    baska yag yakici ürünlerde kullandinmi bel bölgesi icin?
    sevgilerle
    nil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CLA bir çeşit yağ. Zeytinyağı veya Balık Yağı gibi müthiş yararlı, anti-enflamatuar ve Alkali. Mutlak tavsiye ederim. Ve bel için en önemli şey, enflamatuar'ı, yani yanmakyı engellemek. Dolayısı ile bu iyi yağları asla eksik etmiyorum...
      Egzersiz ve yürüyüş öncesi, 30 dakika önce de L-Carnitine içiyorum. Ama egzersiz yapamıyorsam içmiyorum.
      Öptüm seni Nilciiiimmm..

      Sil
    2. Canim cooook tesekkür ederim Bikinicim☺Dogrusu bende senin listeni ve kullandiklarini takip ederek kendimi bir sekilde düzene sokmak istiyorum😉cok harika yazilarin cok faydasini görüyorum gercektende!! Umarim güzel gelismeler olurda seve seve bildiririm..
      sevgilerle
      nil

      Sil
  10. Ooooooğğ nasıl muhabbetler dönmüş burda ya ph damlası ne arkadaş benim öğrenecek ne çok şeyim varmış ayrıca ben daha bu sassy su olayini halletmis değilim bulunduğum yerde taze zencefil bulamadim simdilik neyse bu sassy suyu aliskanlik haline getireyim once sonra ph damlasi olaylarina girerim artik napalim ayrica
    Ben bu bayramda çok kötü beslendim yahuu tartiya binmekten korkuyorum
    Neyse yapcak bisey yok yuzlesme zamani artik yarin yeniden spor maratonuna baslangic yapmalı bayram da bitti bahaneler de :-D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hello Fitiz.. Özledim yahu seni..
      Naapalım oldu olan.. Bayram'ın tüm zararlarından temizlenme zamanıdır şimdi.. ;-))
      Alkali su için şeker, sana Eczane'den alacağın İngliz Karbonatı'nı çay kaşığı ucu kadar, 1 litre suya atarak içmeni tavsiye ederim. Lmonlu Su veya Elma Sirkeli su da olur.. ;-))))
      Öptüüüm çooooookkkk..

      Sil
  11. süper faydalı bir yazıymış ki iş işten geçti yeni gördüm :))
    iki haftadır diyet modunda olmayan ben 1.5 kilo almanın hezimetini yaşıyorum.ama bu yemeye ben daha fazla alırdım.sanırım dukanın faydası diyorum ve "in dukan we trust" diyerekten yoluma dukanla devam etmeye karar veriyorum.yalnız modifiye edeceğim birazcık.daha alkali hale sokacağım inşallah.senden örnek alıyorum kız pikini iyi ki yazmışsın.öptüm seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh kuzucum nasıl sevindim Dukan'a Alkali ekleme isteğini.. Yeşilleri eksik etme ruhum..
      Muckkkssssss...

      Sil
  12. Tatar olmanın dayanılmaz zorluğu:)) Çiğbörek, cantık, köbete, mantı dururken yiyememek, işte bunu yapabileceğimi sanmıyorum:((
    Bu arada blogunu takip etmeye yeni başladım, iş yerinde arkadaşlara da gösterdim; önce-sonra fotoğrafını basıp heryere asmalı diyorlar:) Bence motive edici tarzda yazıyorsun veinsan okurken hadi kalk kalk sassy su hazırla diye okuyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizciiiiiiiiiiiiiimmmmmmmmmm...
      Bayıldım yorumuna.. Asıl şimdi sen beni deli motive ettin ya..
      Kalk kalk Bikini, Sassy Su hazırla! ;-)
      Muckkssssssssssssssssssssss..

      Sil
  13. Merhaba sevgili bikini :)
    Sayfanı yeni keşfettim, yazılarına bayıldım ve hemen sağlıklı yaşam diyetine başladım. 9 kilo verip 50 kiloya düşmeyi hayal ediyorum. Benim sorunum basen, tam 100cm'lik bir Diyarbakır karpuzu ile dolaşıyorum :) 1 haftadır diyet yapıyorum, her gün kendimi tartıp not ediyorum ama henüz gram veremedim. Fikrine ihtiyacım var tatlım, sence ben nerede hata yapıyorum? Bu arada Meral ben :)
    1) 16/11/2013 (59,0 kg.)
    Sabah: 1 bardak süt, 1 yumurta, peynir, biberli domates, 1 dilim tam buğday ekmeği, 1 bisküvi.
    Ara: 2 kuru incir, 20gr. Antep fıstığı
    Akşam: Sebzeli tavuk, bir dilim tam buğday ekmeği, bir kase yoğurt.

    2) 17/11/2013 (59,0 kg.)
    Sabah: 1 kase aşure, 1 kase yoğurt.
    Ara: 1 kase aşure.
    Akşam: Fırında çipura, salata, 1 dilim tam buğday ekmeği.

    3) 18/11/2013 (58,3 kg.)
    Sabah: 1 kase aşure
    Öğlen: 1 tas tavuk suyu çorba, 2 fırın baget, 1 kase yoğurt, 1 dilim tam buğday ekmeği.
    Ara: 2 kaşık cevizli aşure.
    Akşam: 1 tabak etli nohut, 1 kase yoğurt, salata, 1 dilim çavdar ekmeği.

    4) 19/11/2013 (58,6 kg.)
    Sabah: 1 bardak süt, 5 zeytin, kaşar peyniri, yarım domates, 1 dilim tam buğday ekmeği.
    Öğlen: 1 tabak kuru fasulye, salata, yoğurt, 1 dilim tam buğday ekmeği.
    Akşam: Tavuklu sebze yemeği, yoğurt, salata, 1 dilim tam buğday ekmeği, 1 bardak şalgam suyu,
    1 cevizli kuru incir.

    5) 20/11/2013 (59,00 kg.)
    Sabah: 1 bardak süt, 5 zeytin, kaşar peyniri, yarım domates, 1 dilim tam buğday ekmeği.
    Öğlen : 1 tabak hünkar beğendi, salata, yoğurt.
    Ara: 1 muz, 1 portakal.
    Akşam: Ton balıklı bol sebzeli makarna.


    6) 21/11/2013 (58,4 kg.)
    Sabah: 1 bardak süt, 5 zeytin, kaşar peyniri, 1 dilim tam buğday ekmeği, 2 incir, bir avuç ceviz.
    Öğlen: 5 köfte, bulgur pilavı, yoğurt.
    Ara: 1 portakal.
    Akşam: Kıymalı iki yumurta, 10 zeytin, domates, 1 dilim tam buğday ekmeği, 20 tane Antep fıstığı.

    7) 22/11/2013 (59,0 kg.)
    Sabah: 1 bardak süt, 6 zeytin, kaşar peyniri, 1 dilim tam buğday ekmeği.
    Öğlen: 1 kase tavuk suyu çorba, 1 tabak nohut, yoğurt, 1 dilim tam buğday ekmeği.
    Ara: 3 tane kuru incir, bir avuç ceviz.
    Akşam: 4 köfte, 1 yumurtalı piyaz, 1 büyük ayran, 1 tatlandırıcılı kakaolu süt.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Meralcimm,
      Acaba bir süre tamamen Pembe GI'lara mı geçsen..
      http://bikiniprojesi.blogspot.com/2013/09/su-karbonhidrat-meselesi.html
      Ne kadar su içtiğin de çok çok önemli.. 3 litreye ulaşmaya çalışmakta fayda var.
      Meyveyi aç karnına ve yemeklerden en az 3 saat sonra tavsiye ederim. Akşamları da meyve zaten yemiyorsun gibi.. Yatmadan önce zararlı..
      En geç saat 20:00 yemeye çalışabilirsen şahane olur.. Sonrasında bol bol su..
      Kocaman öptüüüm.. Haberdar et, merak ederim...

      Sil
  14. Anlatım şeklin pek bir hoş umarım hep böyle devam eder. 2013 tarihli yazıya yorum yazmak biraz garip oldu ama neyse :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve varya İlkay,, belki de en önemli yazım bu aslında... Uygularken de, en eğlendiğim...
      Teşekkür ederim bana hatırlattığın için... <3 <3 <3

      Sil
  15. Tanıdık çok şey buldum! :) Çibörek ve Kobete kısmı dahil :)))

    Başarılar dilerim, ve (diyet yapmanın sanılanın aksine eğlenceli olduğunu bilen biri olarak) iyi eğlenceler!
    Benzer bir blog da bende var, sifirseker.blogspot.com.tr
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  16. Ben de %100 tatar ve mutfaktan dertliyim. 163 boy kilo 56.5 bel cevresi 87 ankaradan katiliyorum. Sassy su isine baslayip 21 gun sonunda bilgi verecegim.

    YanıtlaSil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...