20 Nisan 2014 Pazar

Kadın Vücudu ve Yağ Oranı

İnsan vücudu için sağlıklı yağlar elzemdir. Metabolik süreç için çok önemlidir. Hayati organlar, hücreler ve hormonlar için yapı taşlarıdır. 

Sağlıklı yağları, beslenmesinden eksik edenin aklına, ettirenin de niyetine şaşarım.





Geçtim sağlıklı yağların, saçma sapan yaşam tarzı yüzünden vücudumuza depoladığımız fazla yağları eriten oluşunu, da, "Vücudumdan tüm yağlar yok olsun!" türü hedefleri duyunca çılgına dönüyorum! Tamam, evet, asıl hedef, fazla yağlardan sonsuza dek kurtulmak. Ancak, yetersiz oranda vücut yağı da, sağlığımızı, yok eksik söyledim, yaşamımızı, fazlası kadar tehdit eder.

Bir kerem, "Mutluluğun formülü "Yağ"'da gizli!" yazımda (tıkla) belirttiğim üzere, beynin %60'ı yağdır! Kimse kusura bakmasın da, ben o beyin fonksiyonlarımın sağlığıyla hayatta oynamam. En çok, bana o lazım!

Yağ, karbonhidrattan daha yoğun bir enerji kaynağıdır! "Aman enerjim düştü, bir şeker atayım ağzıma, bir ekmek yiyeyim, yok yok, makarna ve pilava vereyim kendimi!" diyenlere şiddetle duyrulur.

Sonracığıma... Hayatsal değerdeki A, D, E, K vitaminleri, yağsız vücutta emilinemez!

Yetersiz vücut yağ oranı, hormonal dengeyi bozar, ki bu, en çok biz kadınlar için önemlidir! 

Bizi kadın yapan ve bize o muhteşem vücut şeklimizi veren, östrojen hormonu, vücut yağ hücreleri tarafından üretilir. Fazla yağ oranı da, yetersiz yağ oranı da östrojen dengesini bozar. Östrojen, doğurganlık, sağlıklı menstrual döngü ve genlerimiz için hayati önem taşıması yanı sıra, sağlıklı kolesterol seviyesi ve sağlıklı kemik formasyonu için de elzemdir.

Bu fitness hocalarının çoğunun erkek oluşundan olsa gerek, kadın vücudunun işleyişini anlamadan verdikleri egzersiz ve beslenme programları, sıfır sağlıklı yağ ve full kas yapmaktan ibaret. Ha onlar gibi olmak isteyenleri bilmem de, benim bir erkeğe dönüşesim hiç yok!!!






"Aman Bikini, boş ver sağlığı, zayıf olalım da!" tavırlarındaki genç kızlarımıza da -malum, anca, yaş ilerledikçe sağlığın ve gençlik enerjisinin gözünün içine bakılır olunuyor- hemen şunu ekleyeyim: En çekici kadın vücut ölçüsüne (WHR: 0,70) dengeli östrojen sayesinde ulaşılıyor! ;-) (Detaylar için "Bedeni Ölçüp Biçmenin Dayanılmaz Hafifliği" yazıma buradan zıpla!).



İşte Kadın Vücudu Yağ Oranı Tablosu:




Bazı sağlık merkezleri vücut yağ oranını, testler ile ölçüyorlar. Yağ oranını ölçen tartılar, bence gayet pratik. Bunun dışında, boy, kilo, boyun, bel ve basen çevresi ölçümleri ve günlük hayattaki aktif olma derecesi ile şuradaki (tıkla) siteden de kolayca vücut yağ oranı hesaplanabiliyor.

Kadın (female) tercihini işaretlemeyi unutmayın! ;-)




24 yorum:

  1. Eline sağlık Bikinicim ben o yağlı beslenirken daha doğrusu salatama yağ koyarken bile çok korkanlardanım. Çünkü bizim kafamıza yıllarca bunu kazıdılar 😞kilo vermek için , yağ kaybetmek için yağdan uzak dur dediler. Şimdi ideal kiloma ulaştıktan sonra yavaş yavaş alıştırayım kendimi diyorum. Kilo vermeme engel olacak düşüncesine engel olamıyorum.. Sen tüm bu kilo verme sürecinde hiç yağdan kesmedin değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aşkım, bu yağ işi anladım ki karbonhidrat meselesinden çok daha önemli.. Bu derece yanlış anlaşılma olduğunu bilseydim çok daha önce yazardım. Sonraki yazımı Zeytinyağı üzerine mutlaka yazmam gerek anlaşılan.. Ha, tabiki de çok zararlı yağlar var. Translar!
      Senden rica etsem, biriciğim, ideal kilona ulaşmak için Zeytinyağı ve Balık yağını eksik etmesen. Onlar hem kötü yağları yok eder, hem de gençlik verir..
      Ben yıllardır yazları Ege'de olduğumdan mucizesini keşfettim Zeytin ve Zeytinyağının.. İnan ki deli kullanıyorum beslenmem de.. Kahvaltıda en az 20 zeytin.. Her yemeğimde bolca sızma zeytinyağı.. Cilt için de çok önemli.. Galiba az kilo vermeme rağmen fazlasıyla sıkılaşmamın sebebi odur!
      Çok öpüyorum seniii...

      Sil
    2. Kemiklerim sayılıyor 34 beden giyiyorum yüzde 30 yağ oranı çıkıyor 😂

      Sil
  2. Bikinooooşş!!! yahu yazın tam da ben zafer dansımı yaparken çıkageldi :) 4 hafta 4 kg belden -4 cm ve hayatımda görmediğim, hep hayalim olan 54 kg. 55 in altı psikolojik sınırını geçtim! onun dışında balık yağı omega 3 zeytinyağını bolca tükettim, faydasını da çok güzel gördüm. yanlardan bir kütle gitti resmen, babam bile farketti!:) yalnız kollarım ve üst bacaklarım hep aynı, göbekten azcık kilo verdim ya, şimdi onlar gözüme batıyor :))) bir önerin var mı acaba o iki bölgeyi sıkılaştırmaya yönelik olarak??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşteeeeee buduuuuuuuurrrrrrrrr.. ;-))))))))))
      Evet pek haklısın.. Mükemmelleştikçe, daha doğrusu biz onları şahaneleştirdikçe diğer yanlarımızı da güzelleştirmek hedeflerimiz arasına girer.. Acilen Plank a başla şeker.. Kol ve üst bacak için şahane... ;-)))))
      Muuuuccckkkkkksssss....

      Sil
    2. Cansin bikini cann. Iyi ki varsin yahu:)

      Sil
  3. Ya konuyla hiic alakasi yok ama sen ne tatli bir kadinsin, her yorum yazana icten, samimi cevaplar veriyorsun, elinden geldigince yardimci oluyorsun. Muthissin muthis :) yazi icin de tesekkurler. Cok cok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooooooookkkkkk teşekkür ederimmmm ama bennnnnnnn sanaaaaa bu şahanesi yorumaaaaaaaaaaa..... <3 <3 <3

      Sil
  4. Bikinicim, yine nefis bir noktaya nefis bir dokunma, eline sağlık :) Peki Slim'e mi girmek gerekiyor istediğimiz bikini vücudu için ? Yoksa fit de ok mi ? Ben %27 yağ oranıyla şu an fit kolonundayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balımmmm..
      Bikini Vücudu, bence kendini hangisinde rahat hissediyorsan demek.. ;-))))
      Ama en başta, sağlık.. ;-)))
      Çooookkk öptüümmmmm...

      Sil
  5. Çok güzel ve aydınlatıcı bir konuya değinmişsin canım. Bende omega-3 kullanarak zayıflayanlardanım. İnsanların yağlarla ve beslenme destek ürünleriyle ilgili ne kadar yanlış bilgileri var. Bizi aydınlatmaya devam et..... Çooook süpersin.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mucccccckkkkkkkkssssss... <3 <3 <3

      Sil
    2. Ah ah bikinicim bende kilo verdim 19 yasindayim spor yaparak verdim universite ogrencisiyim ama ah bikinicim verdigimdeb beri 1 senedir adet duzensizligiyle ugrasiyorum 80 kiloydum oldum 57 bir bucuk senede biraz basen kaldi simi cok siki spordab fsh lh degerleei dusmus eh kas artmis yaglar gitmis :( ki son 5 kiloyu verirken asiri saglikli beslenmisken boyda 168 kilo vermiceksin diye doktordan fena papara yerken kalsiyym ve tam hormon olmamamkla birlikte ilacimada basladim ah kii ne ahhh...simdi haftada 4gun plates ile devam edip yaza basen bacak incelsin istiyorum paylasimin cok guzel olmus umarim yorumumuda okur insanlar kilo vermek guzel ama boyle etkileri vucuda oluncada zor sureclee yasaniyor...

      Sil
    3. Paylaşımın için çoooooooooookkkkk teşekkür ederim şeker.. <3 <3 <3
      Aman kuzum sağlıklı yağları eksik etme...
      Çokkkkk öpüyorum seni..

      Sil
  6. dadlum kiymatlummmmmm bikinicimmmm sana guzel haberlerim var... surda 4 gundur bu menuleri uyguluyorum. Kaliteli yaglardan tüketiyorum ve ve ve tam tamina 1.8 kilo vermisim... ve zincirleri kirdim oleyyyyyy Senay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oleysin ki ne Ollllleeeyyyysssiiiiiinnnnnnn Şenaycıığğğıııııııııımmmmmmmm...
      Kırık elimle bir mutluluk dansındayım en şahanesiyle..
      Bitti bu iş.. Tamamdır!!!!
      Muuuuccckkkkksssss....

      Sil
    2. insallah bir gun beraber mutluluk dansi yapariz cancazim... evet ben bu isi kavradim sanirim galiba insllh :-))
      balik yag + carnitine takviye olarak aliyorum. Seni gelismelerden haberdar ederim cancazim...

      Sil
    3. KESİNLİKLE YAPACAĞIZ BİRLİKTE MUTLULUK DANSIMIZI CANCAZIM ŞENAYIMMMMM.. ;-)))))))))

      Sil
  7. Ah bikinim ah...
    Sana yazmak istediğim bir sürü şey var aslında. Sırayla hepsini yazacağım. Ama bu başlığın astına yazmam gereken ile başlayayım önce. Beslenmemde nerede hata yapıyorum diye masaya yatırdım konuyu. Yaklaşık 3 hafta önce. : bakıyorum her şey tamam. E hadi bir spor eksik. E ben 20 kilo verdim.; spor zaten ortada yoktu. Demek ki o değil olmayan suçlu. Sebzem meyvem proteinim sağlıklı atıştırmalıklarım ve suyum hepsi tamam e ne eksik? bildiğin matematik ile düşünüp durdum. Ve sonunda buldum. E benim hiç o mega-3 üm yok! Bu matematikte senin yol gösterici paylaşımlarının kesinlikle çok büyük katkısı oldu canım. İnsan bazen bilse dahi gözünün önünü göremiyor. Hep aynı şeyleri söylüyorum belki ama bu işe verdiğin özen var ya; ne denli takdir etsek az. O yüzden hep hep söyleceğin ne kadar kıymetli şeyler paylaştığını.
    Omega-3 takviyesi ile 3 haftada inanılmaz bir değişim yaşadım. Kilo kaybım hızlandı. Motivasyonum pekişti. Ve bel çevrem inceldi. Ve daha zinde hissediyorum. Biraz daha uzun bir yolum olduğundan bazı şeyleri yaşam tarzı haline getirmek benim için çok önemli; ama biraz da zor. Ama biz birlikte başaracağız öyle değil mi? Hiç yalnızda hissetmiyorum; iyi ki varsın kuzucum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki sen de varsın İremimmmmm... <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  8. Cook gecmis olsun,canimmm.! Allah beterinden korumus.
    Planklara ara versende bol bol yürürsün.Acil sifalar dilerim,cabucak iyilessin kolun.Sevgilerle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın aşkım... Daha iyiyim.. Geçti ağrılar biraz..
      Çok öpüyorum seni biriciğimmmmmmm... <3 <3 <3

      Sil
  9. Merhaba benm yağ oranın %8 e düştü ama ben diyet yapmıyorum yağ oranımi nasıl arttırabilirim? Yaşım 22 boy 161 49.5 kiloyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkım, mutlaka bir doktora danış hemen derim. Sağlıklı beslenmek çok çok çok önemli. Şu sağ tarafta, kolonda, biraz daha yukarıda da, "HER ŞEYLERİ ÖZETLEDİĞİM O YAZI; MUTLAKA OKU DERİM." dediğim, "İNCECİK olmanın 11 ALTIN kuralı!" yazıma da bir göz at. Sağlıklı beslenmeyi özetliyorum aslında. ;-)
      Kocaman öpüyorum seni..

      Sil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...