6 Ekim 2013 Pazar

İncelten Yoga ;-)

Kış beni mahvetmeden toparlana! Tehlikelerin pek farkındaydım, yazmıştım da: "Cross Check"..

Ben Darwin'e  inanmam! Mezopotamya'ya zamanında uzaylıların indiğine dair fantezilerim var. Buraya nereden mi geldim? Kışa ve soğuya karşı tutumum, atalarımı, hatta insanlık tarihini irdelememe sebep oluyor! :-))))

Ayı türü tavırlarım pek fena.. Soğuk havayı gördüm ya, bilimselcesi “dormancy” olan kış uyuşukluğu doruk noktasında! Mağaramdan kafamı dışarı uzatasım dahi yok! Tüm kış, English Home Battaniye'min içinde yaşayayım mümkünse! Bir de sıcacık Cappucino servisi yapan biri olsa.. "Şekersiz, lütfen!"..

Vücut ısısı, solunum ve metabolizma yavaşladı! İnadına, daha fazla hareket etmek lazım gerek, de, genetiğime işlemiş yüzyılların alışkanlığını hemen değiştirmek pek de kolay değil.

"Vah vah! Kader! Naapalım!" diye öylece oturup kalmayacaksın herhalde çok Sevgili Bikini???!

Çok şükür, ruhumuz ince de, ayı hal ve hareketlerden de acilen kurtulmalı! Nasıldı? Nasıl başlamıştık her şeye?

Yavaş yavaş! Adım adım! Başlangıç seviyesinden veeeeee yenidennnn!!! ;-)))))


Tara Stiles'ı tanımadan önce, Yoga'yı sadece birkaç nefes ve esneme hareketinden ibaret olduğunu sanırdım. Keşfettim ki, Yoga, harika bir incelme egzersizi!



Yoga'nın bir sürü sağlığa faydası herkesçe bilinse de, ben nasıl incelttiğini şöyle bir Bikini dilinden anlatayım:
  • Kendi vücut ağırlığınla gerçekleştirdiğin Pose'lar, Yoga Duruşları, tüm vücut kaslarını kullanmanı gerektiriyor! En zor çalışacak kaslar bile, bu denge ahenginde hep birlikte ele ele veriyorlar!
  • Güç, dengeye konsantrasyon, esneme ile birleşince, kaslar kemikleri sıkı sıkıya sarmak istiyor! Kaslar, aradaki yağlara, "çekilin arkadaş, biz kenetlenmek isteriz!" mesajını veriyor! "Lean" denilen, uzun ince kaslara, enden daralan bir vücuta yolculuk başlayıveriyor!
  • Eklemler, özellikle omurga, rahatlayarak, uzunluğa, esnemeye ve güce kavuşuyor! Ve bu günlük vücut duruşuna anında yansıyor! Otomatik dik duruşlara sahip olunuyor!
  • Kası katılaştıran, gerginleştiren laktik asidi serbest bırakıyor. Eklem ağrısıymış, krampmış hepsi yok oluyor! Ne çektik be, şu hareket özgürlüğümüzü engelleyen tutulmalardan!
  • Bağ dokusu güçleniyor! Amanın, bu cildin de daha sıkı ve genç olması anlamına gelmesin?!
  • Pose'larda alınan uzun ve derin nefesler, şu hepimizin baş belası kortizol (nasıl bir baş belası olduğunu merak edenler buyrunuz: "Kilo Vermenin Gizli Düşmanı: Kronik Stres") ile anında baş etmeni sağlıyor!
  • İç organlara masaj da oluyor desem! Sindirim şikayeti olan var mıydı?!
  • Bu Pose'lar, müthiş bir dikkat ve konsantrasyon gerektiriyor! Farkındalık kendiliğinden ortaya çıkıyor! "Zihnin ana dönüşü!". Mideye şuursuzca atıkları göndermek ne mümkün, pembe GI'lara doğru seçimler kendiliğinden gerçekleşiveriyor!

Ahhh hayalimde, yoga derslerine katılmak var. Hele biliyorum ki Cihangir Yoga şahane bir yer! Mâmafih, bu İstanbul iş hayatı temposu ve trafiğinden, ne mümkün?! Bir şeyleri, zamanında yetiştirmek yüzünden hayatım ziyadesiyle stres yüklü! Bir de derse yetişiciiim paniğini kendime, şimdilik, yaşatamam.. Keza, nasıl olsun? Geçen hafta, deli manyak trafik yüzünden 20:00'den önce ofisten çıkamadım! Hem, "istediğim zaman bir şeyler yapabiliyor" ihtimali, beni sonsuz motive etmekle birlikte umudumu hep taze tutuyor!

Gelelim, en başlangıcından, en güzelinden, Tara Stiles "Günaydın Gün" Yoga'sına (Üstelik sadece 4 dakika):




Ve de eve gelir gelmez İncelten Yoga, başlangıç seviyesi ile (Sadece 9 dakika):



Başlamak her şey demek...
Güçlendikçe daha şahaneleri bizi bekler...


57 yorum:

  1. Tatatatamammmmmmm ben bu sabah ,güne güzel bir başlangıç yaparak sabah yogamı yaptım:))))
    paylaşımların için çok teşekkür ederim canım:)))
    İlknur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Instagarm sağ olsun! Bayılıyorum her an müthiş birlikteliğimizeeee...
      Akşamdan haber almadım ama..
      Muckkkksssssss....

      Sil
  2. Supersin;) inanilmaz motive ve motive edicisin keza anlatiminda pek bi istah kabartiyor.isten eve gecipte bi an once bende baslasam diye sabirsizlaniyorum :)
    ezgi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcıııııımmmmmmmmmmmmmmm...
      Şimdi sayende de ben akşam yogamı yapıyorum desem..
      Muckkkkkkkkksssssssss...

      Sil
  3. Merhaba Sevgili Bikini! Yine harika bir yazi, sabah okur okumaz ise gitmeden uygulamaya calistim uzun zaman sonra ilk yogami:) Oglumun ilk aylarinda anne-bebek yogasina gitmistik ve dogrusu gözlerimi bir an olsun kapatmaya zorlanmistim..yinede cok faydasini görmüstüm dogum sonrasinda!! Yoga bencede hem yaglari yakiyor hemde ic huzuru sagliyor..tekrar cok tesekkürler bana yogayi tekrar sevdirdigin icin Bikini:) selamlar!
    nil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niliiiimmmm...
      Nasıl sevindim şimdi ben!!!!
      Hmmmmmmm.. Bak aklıma da hamile yogası fikrni verdin!
      İllaki lazım olacak tabi bana da..
      Süpersin.. Teşekkürler..
      Oğluşunla ikinizi öpüyorum en kocamanındaaaaannnn...

      Sil
    2. Canim Bikini!!! Bizde kocaman öpüyoruz oglumla seni!! Süpersin her iki yogayida iki gündür uyguluyorum, birde bel hareketleri yapiyorum her aksam..mutlaka vermem gereken 10 kilom var fakat nedense tartida hic degisiklik yok o kadar dikkat etmeme ragmen...(cok mini kacamaklar yapiyorum ama kahvenin yada cayin yaninda bisküvi gibi...
      insallah bende senin gibi basaririm bikinicim!!
      sevgilerle canim benim!!
      nil

      Sil
    3. Nilcim, bir de vücut ölçülerini al istersen. Asıl mesela onlar ya.. ;-))))))
      Başarmayacak birşey yok! Yeter ki hiç vazgeçme! Ve hep yeniden başlaa! ;-))))
      Öptüm siziiiiiiiiiii... Muckkkkksssssssss...

      Sil
    4. coooook tesekkür ederim cevap yazdigin icin bikinicim!! Hemen okur okumaz not ettim ölcülerimi:) bu hafta seyda coskun un seftali detoxunu denedim bikinicim ve dogrusu ilk basta cok iyi gidiyordum fakat aksam coook zorlandim dogrusu. Evet gercektende 800 gram azalmisti kilom..
      cok haklisin asla pes etmek yok canim, herseye ragmen pes etmiyorum..tam olarak hala bir program uygulamadigim icin pek bir düzenim yok sanirim bu yüzden bir aliyor bir veriyorum..insallah düzene girmeyi umut ediyorum:) Iyiki Varsin Sevgili BIkini! Iyiki sevgili Sule bahsetmis blogundan, cok positivsin ve inanilmaz motive oluyorum senin yazilarini okumaktan..her firsatta buralardayim, okumayi unuttugum bir yazi varmi diye bakiniyorum haberin olsun:))
      cooook öpüyorum seni, güzel bir aksam ve yarin icin güzel bir Pazar günü diliyorum!
      selamlar
      nil

      Sil
  4. Süüüpeeeerrrr gözüküyorsun.Kiyafetin icinde bir afet olmussun birde bikinili halin nasil olur?
    Yoga kliplerinibiraz önce inceledim göründügü Kadar kolay gözükmesede yeniden basliyorum kaldigim yerden.Tatilde sporda yapsam birazcik Kilo almisim kendime verdigim toleransdan 52,500 kg.yi tekrar görmemzaman alacak ama resminle motivasyonumda patlama oldu :))
    Sevgilerle sule

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ruhuuuummmmm...
      Seni bekliyordum! ;-))) Hep birlikte yeniden başlıyoruz! ;-)))
      Aklım da hep sendeydi? Nasıl geçti Ege? Havalar nasıldı? Doyasıya dinlendin mi? Eğlendin mi?
      Yaz tamam mı?
      Muckkkkssssss...

      Sil
    2. Merhaba Sulecim, bende Bikininin yazisinin altina dahil olmak istedim..hemen hemen ayni sorular aklimdan geciyor canim:) Nasilsin? Nasil gecti tatilin? Olsun ben eminim sen her zaman her gramin üstesinden gelirsin Sulecim! Gözlerim o güzel motive edici ve bilgi dolu yazilarini aramadi desem yalan olur bazi bloglarda:)
      Kucak dolusu selamlar gönderiyorum!
      nil

      Sil
  5. Oncelikle sizi daha yeni kesfettim.sizi tebrik ediyorum bende bedenime cok deger verenlerdenim.Ben sabahlari yag yakici pilates yapiyorum. Alkali suyu eczanelerden alinan bir damla ile yapiliyor diye duydum dogru mu? Sassy suyu nedir? Bide(cok soru sordum biliyorum) araştırma yaptiginiz icin soruuorum pilates icin ne düşünüyorsunuz?? Aldiginiz takviye leri ilk kez duyuyorum nedir?? Ben sadece yag yakici asetil l_carnitine yi alsam olur mu? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Mügeciğim..
      Hoşgeldin.. Mutluluk getirdin.. :-)))
      Sassy Su ile başla derim: http://bikiniprojesi.blogspot.com/2013/04/ince-bir-bel-icin-sassy-su.html
      Sevgiler..

      Sil
  6. Merhaba
    Oncelikle cevap verdigin için çok teşekkür ederim.
    Ben senin cok sıkı bir takipcinim o kadar ki pilatesi biraktim.yoga ya basladim.cok zor
    Benim hedefim 50 ama 53.7 de tikandim. Anlamiyorum 17.00 den sonra yemek yemiyorum (2 haşlanmış yumurta ile günü bitiriyorum) ne yapmalıyım daha. Vhr 0.76 diyetisyenlerin yapamadigini yaptin bunun icin ayrica teşekkürler..:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mügecimmmmm.. İnanmıyorum.. Tam tamına aynı yerdeyiz. Ben de takıldım kaldım 53.7'yeeeee!!!!!!
      Hepsi kış yüzünden.. İnan bana.. Ve az kaldı.. Gün döndü bile. Bu Ocak ayını aynı kiloda kalmaya odaklanmalı. Şubat ile günler artık ağırmalara başlayınca, dökülüp gidecek tüm hepsi.. ;-))))))
      Muckkkkksssssssssss...

      Sil
  7. Supersin tam bir motivasyonla devam o halde.
    Çooook teşekkür ederim. Kesinlikle kitap yazmalisin. .Çooook öptüm seni.mutlaka kitap yaz belgelensin bu bilgiler..

    YanıtlaSil
  8. Bikinicim bi sorum olacak sen kesin biliyorsundur benim bedenim 36 amma alt bacaklarim inan 42 beden bacaklari gibi nasil eritcem ben bu bacaklari ya etek giymek isteyip giyememek fena aci bi durum :(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da doğru yerdesin Canımcımmmm..
      Yoga da Yoga derim.. ;-)))))

      Sil
    2. Canimm cok tatlisin ya cok tesekkur ederim senin eklediğin yoga videolarini mi uygulamaliyim ne cok soru sordum ;)) artik dinleme vakti yarin is var :))) öptüm canim yardımlarinla ben bu etekleri giyicem

      Sil
    3. Ah kuzum, ben uyuya kalmışım bile sen yazarken..
      Yoga'ya yeniysen en şahane başlangıç buradaki video derim.. Mutlaka dene! ;-)))
      Bacakların için, ayaktaki duruşları gün geçtikçe daha uzun süre yap.. Bacaklarının inceldiğini bırak, uzadığını bile hissetmeye başlayacaksın.. ;-))))))
      Çok çok çok öptüm seni..
      Not: Haberdar etmeyi sakın unutma Mesudeciiimmm, merak ederim.. ;-)))

      Sil
  9. Canim haberdar etcem tabi seni :) yogada yeniyim bu videolarla basliyorum inaniyorum ben ya fıstık gibi bacaklara sahip olucam öpüyorum seni canim iyi uykular

    YanıtlaSil
  10. Yarın başlıyorum!
    Merhaba ilk gün ağrıları :/ Ama olsun o da geçecek!

    YanıtlaSil
  11. mrba,
    haftada veya günde kac dakika yoga yapmak gerekio, incelmek icin??
    tskler:)

    filiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filizim,
      Sabah 5 dakika, akşam 15 dakika bile yeter.. ;-))))
      Çok öptüüümmmm..

      Sil
  12. bikini selam yoga figürleri bu yazıdaki görünmüyor yogaya başlamak için nerden yola çıkmalıyım bilemedin bana yardımcı olur musun :?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzuuuu, uğur mu getirdin ne? Youtube açıldıııııııııııııııııııııııııııııııııııııııı!!!!
      Şimdi videoları çalışabiliriz!!!!!
      OOOllllllleeeeeeeeeeeeeeeeeyyyyyy... <3 <3 <3

      Sil
  13. Ben ben nerden başlayacağımi bilmiyorum
    Videolar açılmıyor
    Income istiyorummm..
    Yardiiiimm bikiniiisss

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şans getirdin Öziiiiiiii... Açıldı Youtube.. Şimdi, artık çalışıyor hepsiiiiii...
      Muuuccckkksssssss...

      Sil
  14. Merhaba,
    yogayı ne kadardır yapıyorsunuz ve esnediniz mi şu garip yoga hareketlerinden yapabiliyor musunuz?onları yapmak ne kadar sürüyor yada en azından onlar gibi havalı bir şekilde amuda kalkmayı? çok saçma sorular sordum biliyorum kusura bakmayın :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha haaaaaaaaaaaaaa.. :-DDDDDDDD
      Yok şeker, daha henüz oralara gelmedim..
      Çok çalışmam lazım çok.. ;-)))))

      Sil
  15. ben 60 kiloyum boyum 160cm ne yapmam lazım 50 kilo vermem lazım tam tamına 10 kilo bana yardım edermisin bikini :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen şu yazımı, tüm detayları ile oku kuzu:
      http://bikiniprojesi.blogspot.com.tr/2014/05/incecik-olmann-11-altin-kural.html
      Çok öptümmm..

      Sil
    2. teşekkürler

      Sil
  16. Bikini bu yoga harika sabah olsun yoga yapayım eve geleyim yoga yapayım moduna geçtim resmen.

    YanıtlaSil
  17. Bikini! ben de ilk defa başlayacağım da ^_^
    ne kadar süreyle bu 2 videoyu yaptın acaba sen?
    Bu arada ben 154 cm 77 kg yum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu 2 videoyu dönüp dolaşıp yapıyorum kuzu.. ;-)))))

      Sil
  18. bende pilates yapmayı tercih ediyorum yoga biraz daha streching gibi geliyor ama beginner seviyesinden başlayacagım..denemekte fayda var;)

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Yogauni hakkında ne düşünüyorsunuz? Aslında taranın Web sitesini de inceledim ama tam bilemedim nasıl bir Program yapmam gerektiğini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsat bulamadım henüz ama üyesi olup denemeyi düşünüyorum Yogauni'yi. ;-))))
      Aslında buradaki 2 video, başlangıç için şahane derim. Mutlaka bir dene..
      Ve, http://bikiniprojesi.blogspot.com.tr/2014/05/bikininin-incecik-bacaklar-yogas.html 'deki, "Çok Önemli Not"'ları da mutlaka oku derim.
      Çok sevgilleeeerrrrrr...

      Sil
  21. Bu iş yogayla olur mu dersiniz ? Sağlam bir diyette olursa o zaman olur derim ben =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumaya devam et.. Sonuçlar da burada.. ;-)
      Ha bu arada, diyet yapmıyoruz, sağlıklı besleniyoruz. ;-)

      Sil
  22. Merhaba Bikini :)
    Çook kötü bir iş gününden ve arkadaşlarıma dertlerimi döktükten sonra eve yorgun argın düştüm..
    Sabahtan beri amacım incelten yogaya başlamaktı hatta bugün sabah yogasını atladığımdan ikisini birleştirmekti. Normal şartlarda bunalım sonucu kendimi yatağa atarım ama son günlerde seni takip ediyorum ve o kadar pozitifsin ki programı gerçekletirmezsem senin bu güzel yazına ayıp etmiş olacağım diye düşündüm. Mumlar yakıldı ışıklar kapandı matlar serildi ve yogaya başlandı. Tüm bu güzel emeklerin ve pozitif enerjin için teşekkürler :) Öpüyorumm

    YanıtlaSil
  23. Bikiniciiim bazı diyetisyenler yoganım zayiflatmadigini vs vs söylüyor ama senin bu verdiğin kilolarla inanasım gelmiyor elbette tek basına yoga ise yaramaz aynı tek basina egzersizin ose yaramayacagi gibi.. ama sen yoga ve yürüyüs dısında egzersiz yada baska bir sey yapıyor musun ?
    Cok optuuum selamlaaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :-)))))))) Çok çok önemli bir şey daha yapıyorum: Sağlıklı besleniyorum... ;-))))
      Her şeyleri özetlediğim yazıma alayım seni: İNCECİK olmanın 11 ALTIN kuralı!
      http://bikiniprojesi.blogspot.com.tr/2014/05/incecik-olmann-11-altin-kural.html
      Kocaman öptümmmmm...

      Sil
  24. Bence Nishi Katsuzo'nun yaptigi hareketler daha iyi. Herkese Nishi Katsuzo'nun kitabını tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  25. Bikini'cim sen sabahları kaçta kalkıyorsun :) Kalkar kalkmaz bunu yapıyorsun değil mi? Bu yogalar ile ne kadar zamanda incelirim ben :O Ben biraz tez canlıyım da :))) Tabi bu yogalar sabrı da aşılar bana ama,1 ay içinde birazcık minicik de olsa şekle girer mi bacaklarım kuşum? Öptüm, sen bir HARİKASIN!!! :***
    -Pınar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah uyanır uyanmaz ilk iş Alkali Su, sonra yoga. İkinci video da akşam eve gelince..-))))
      Ha "benim konum bacaklar" diyorsan,"İncecik Bacaklar için Yoga" programına geç derim..
      Beslenme şeklinin de çok fazla etkisi olduğunu söyleyeyim. Bir de yürüyüş elbette...
      Kocaman öpüyoruuuuummm Pınarcığım seniiiii...

      Sil
  26. İlk başlarda ikinci yoga videosunda şınav gibi hareketleri yapamamamız normal değil mi? Zamanla olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle... Dizler üzerinde dene, Cansucuğum. Zorlamadan, olduğu yere kadar ve nasıl sevdiysen. Denemek bile işe yarıyor, şeker. ;-)
      Ohhh, misss gibi yogaların olsun...
      Öptüm kocaman... <3 <3 <3

      Sil
  27. Merhaba, paylasimlariniz için çok teşekkürler, oldukça aydınlatıcı oldu ama ben de srkadaslarimi daha da aydınlatmak adına soruyorum: ne kadar sürede ne kadar kilo verebildiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemeeeeen yukarı doğruuuuuu, ana menüdeeeeen, "Bikini Projesi" ana başlığımın altındaki menü, "Kilo Takvimim"'i tıkla şeker. İstemediğin kadar detay orada.. O da yetmezseeee, sağ kolonda "Etiketler" arasından "Before&After"'ı da seç. ;-)))
      Çoook sevgiler...

      Sil
  28. Benim sorunum bacaklarım da gittikçe kalınlaşıyorlar bana diyet planıyla birlikte egzersiz önerebilirmisin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım, okumalara devam et. Doğru yerdesin. :-)

      Sil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...