20 Haziran 2014 Cuma

Erken Menopoz


Kafa kağıdına göre yaş 38. 
6 Ağustos'ta oluyor 39.

Tiroid Stimülan Hormon (TSH)'' 0.532 Referans Değer: 0.27 - 4.2
Testosteron, Serbest (T)'' 12.7 
Dehidroepiandrosteron Sülfat (DHEA-S)'' 194.0 Referans Değer: 60.9 - 337
Estradiol (E2)'' 23.34
Folikül Stimülan Hormon (FSH)'' 50.36
Prolaktin (PRL)'' 11.00 Referans Değer: 4.79 - 23.3




"Menopoz teşhisi açısından en değerli hormon FSH hormonudur. FSH hormonu beyinde hipofiz denilen bölgeden salgılanır ve yumurtalıkları etkileyerek yumurtaların (foliküllerin) büyümesini sağlar ve buradan östrojen gibi hormonların salgılanmasını uyarır.
15-20 arasındaki değerler menopoza girmenin yaklaştığını gösterir, genellikle bu kadınlarda adetler seyrek olmaya başlar. 30'un üzerindeki FSH hormon düzeyleri artık kalıcı olarak kadının menopoza girdiğini gösterir ve kadın artık hiç adet göremez ya da adetler çok seyrekleşmiştir."

4 yıl önce yaşadığım olay dışında, ve keza çok kolay hamile kalmıştım, genç kız oldum olalı 28 gün döngüm hiç şaşmadı. İlgili herhangi bir ilaç da kullanmadım, hem de hiç. Nisan'dan sonra aniden oldu, ne olduysa.

Bu arada, FSH durum halinin beyinde bittiğini, güzelce bir kenara yazmalı! Cepte!

Yumurtalık rezervi değerlendirilmesi için tüm bu sonuçlar, ultrasonda görülen yumurta rezervi verileri ile birlikte değerlendirilirdi: Solda sıfır. Sağda 2 tane, amma ve lakin kistik.

Gelelim, kadının doğurganlık potansiyelini ölçen AMH'ye. Denilen o ki: "38 yaşın altındaki normal yumurta sayısına sahip sağlıklı bir kadında yapılan kan AMH değerleri  2.0-6.8 ng/ml'dir."

Benim Anti-Mullerian Hormon (AMH/MIS)'' <0.16


Neyse, durum budur!






Canım Mamişkom, ilk, şu devam eden, bitmek bilmez PMS'yi duyduğunda çektiği içi unutmam: "Aman aşkım, yoksa ...? Hani benim erken menopozum, babanızı erkenden kaybettiğimizden de, İlknur (annesi halam, babası dayım olan 10 numara 5 yıldız kuzim) da erken girdi. Gerçi sen bize hiç çekmedin. Her şeylerin aynı halaların. Ama şu tiroidine mutlaka hemen baktır kuzum!"

Ömrüm boyunca anneme benzemek istedim ve onun birebir kopyası Maymunum, Biriciğim, Kardeşime. İkisinin de beli 59'dan 60'a çıkmadı hiç. Boyları 1.72 ve 1.78. Her ikisi de fena becerikli ve o kadar da sert mizaçlı. Despotvari tutum hallerinden çekmedim hiç kimseden, onlardan çektiğim kadar. :-)
Ha, bir de Can'ım'a sorun. En çok o çekti. O ve arkadaşları, tam 18 yıl önce tanıştığımızda, yazlıkta hala konusu olur şimdi, "Lemoş, makineli ile geliyor, kaçın!" ile gençliğini hiç yaşayamadı. :-D
8 yıl oldu dillere destan düğünle evleneli. Şimdi Lemoş, Şebişko ve Can, en şahane kankadan öte misali; biri "Biricik Oğluşum" der, diğeri "Can Eniştem"...

Onlar benim en canlarım. Hiçbiri dile getirmiyor ama, gözlerinden okuyorum hepsinin. Biri "torun", diğeri "yeğen", öteki de "çocuk" bekliyor...

Bugün belli ki, içimi dökesim var!







Ah be kuzu.. Gözlerin yine doldu, dudakların titriyor. Yine elin ayağın boşaldı... 

Çok dertlendin. İyi hadi, yak bir tane. De, sonra bırak emi!

Asıl şimdi gençlik yaratacak sağlığa vermelisin kendini!

Hem kuzu, daha sağlıkla tanışalı bir yıl anca oldu! Ondan öncesinde hiç su içmedin sen! Meyveyi yediğini görmedim! Sebzenin yanından geçmedin! Nasıl da zehirlemişsin bu bedeni! Mantı ile ekmeği sıyırmayı geçtim, her mantı açılırken, bir pazı çiğsi yenir mi? Cola, sayende onca bütçeli reklamlar yapıyor desem yeri! 2 tane büyük seçim Chicken Royal menü, yanında 10 sarımsaklı mayonez ve 3 acı sos ile neredeyse her öğlen yemedin mi? Yıllarca ayak üstü öğle yemeklerinde yeşilden tamamen uzak dürümler götürmedin mi?! Atkins dedin, sonra Dukan... Yandı da yandı için!

Her ne yediysen, onca yıl, bir yılda temizlenir mi hiç!

Sen şimdi kendini tamamen Alkali'ye ver hele. 

Biliyorum gücün yok! Dizlerin tutmuyor hiç!






Ama sen, dünyanın en şanslı insanısın ki! Bırak kendini, o seni yüzlerce, binlerce sevene! Koluna girmiş onca Can'ın varken, dizlerinin titremesi de geçecek, hepsinin sayesinde... 

O, 2010 yılı bebek ruh mutluluğu, tüm bu muhteşem dualarla yeniden canlanacak, bak gör ki!







47 yorum:

  1. Bikini seni keşfedeli henüz iki gün oldu. Ama tüm yazılarını iki kez okudum. Hakkında her şeyin hayırlısı olur inşallah. Üzülme demek çok zor ama insanoğlu her şeye alışıyor. Allah yeter ki sevdiklerini senden ayırmasın. Ben ve benim gibi düşünen yüzlerce takipçin var çok şanslısın.

    YanıtlaSil
  2. Geçer.. Sakın kendini beynen bırakma.. Mutlaka vardır yöntemi.. Biliyorum, inanıyorum ki geçer.. Haberdar et bizleri lütfen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana kol kanat geren sevdiklerinin himayesindesin .Pozitif düsüncenin gücüyle ,atlatacaksin bu kara dönemi.

      Her sey beyinde bitiyor.

      Bir cok kere duydum,sahit oldum.,yillarca cocuk yapmak,hamile kalmak icin ugrasan kadinlar,her yolu denedikten sonra bile basarisiz olup,tamam buraya kadarmis olmuyor.Bu defteri kapatiyoruz,olmuyor iste deyip.

      Hayata yeniden baslayanlari.Kafada bebek olayini bitirdikten kisa bir süre sonra hamile kalip cocuk sahibi olanlari..

      Biride arkadasimdi.ilk bebegini dogurduktan sonra,emzirme süresinde ikinciye bile hamile kaldi.Iki oglu vâr simdi.

      Allahdan Ümit kesilmez.Herseyi akisina birak ve hayatin tadini cikar.Belli mi olur,bir gün.....

      Sil
  3. Seni seven bir ailen var, en büyük zenginliğin bu. Üzülme diyemem çünkü üzülmemek mümkün değil, dertlen, ağla ama gene yoluna devam et. Aklına koyduğunu yapıyor ve başarıyorsun.

    YanıtlaSil
  4. Fertile diyeti hakkinda arastirma yapabilirsin. Kadin infertilesinde beslenmenin etkisi cok fazla, hemen vazgecme bence. Tek yumurtan bile kalsa hamile kalabilirsin, yeterki Allah omur versin. Fertile diyetini hafife alma, yumurta kalitesini ciddi oranda etkiliyor.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba cnm
    Günlerdir seni düşünüyorum. Acin acim oldu.
    Ama inan güzel dinlere inanmaya.. olmayacak dersin olur..
    Yapamam dersin yaparsın. Allah bu hayatta herkese çeşit çeşit hayat sunuyor. Allah kabul olmayacak duayi hayal ettirmez mis. Ben buna inanıyorum. İnancını yitirme. Dualarimla Arkanda yim. .
    Inşallah mutlu haber yakın. .

    YanıtlaSil
  6. Bikini menopoz döneminin bir gerçeği var, bu konuda seni bilgilendirmek istiyorum. Vücudumuzda kolestrolü karaciğerden alıp lenf sistemine dağıtan lipoprotein LDL'ler, dolaşım sisteminden kolestrolleri toplayıp karaciğere bırakan lipoprotein olan HDL'ler vardır. HDL'nin artması vücudun lehinedir. Çünkü karaciğerdeki kolestrol, yağların yıkımı olan beta oksidasyona girebilir. Bunun menopozla ne alakası var? Menopoz öncesi kadınlarda HDL oldukça yüksekken, menopoz sonrası %80 oranında düşüş yaşanır ve LDL artar. Erkeklerde ise her zaman LDL yüksektir. Yani menopoz öncesi kadınlrın kalp krizi riski çok çok düşüktür (kilodan kaynaklı). Menopozdan sonra ise kalp krizi riski çok artmakta ve göbek çevresi yağlanma hızlanmaktadır. Bu yüzden genç kadınların erkeklere göre belleri daha ince, göbek yağlanması daha yavaştır.
    Ahhhhhhh keşke, Bel inceliğinden şikayet ettiğinde bu dersi çoktan görmüş olsaydım :( Ahhhh Bikiniii. Asıl şimdi daha çok dikkat etme zamanı. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. bebeğim bu akşam bi konuşalım işten çıkınca sana yazıcam çokkk seviyorum seni :-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkımmmm şimdi gördüm Facebook'tan mesajını.. Buradan yazayım dedim, uyumuşsundur..
      Ben de seni çoookkkkkk seviyorummmm.. Hem de ne çok bilsennnnn.. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  8. Canim, kitaplar yolunu aydinlatsin, gülen yüzün solmasin.

    Bu ilk test sonucumu acaba? Ilk ise ikincïyide bekle ve kürlerden sonrâda bir degisiklik olabilir.Umutla,inancla....

    (Kapanan cakralari acmak icin Yoga ve meditasyon konularida yardimci olabilir)

    Öpüyorum canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anca dilim çözüldü Canım Biriciğim, konuşamıyordum pek.. Çok daha iyiyim..
      Bu ilk test.. Sen diyorsan, mutlaka sonrakilerde değişiklik olur, olacak Şulem..
      Biraz kafamı dağıtayım, sonra hepsini sayende, birlikte halledeceğiz kuzummmmm..
      Çok seviyorum seniii...

      Sil
  9. Canim gecmiste yediklerin icin kendi suclama, sen her zaman yapibildiginin en iyisini yaptin. Gelecekte guzel olacak. Dusunce yerden kalkip, yola devam eden, vazgecmeyen, bu konularda bize ornek olan sensin. Herseyin, senin icin iyi olacagina tum kalbimle inaniyorum. Bu arada ayni gun dogmusuz, yalniz ben senden 4 yil once dogmusum..Opuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsınnnnn sennnnn.. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
      Hem, aynı gün doğmuş hiç arkadaşım yoktu. E artık birlikte, şahanesiyle kutlarız.
      Çok öpüyorummm seniiii, hem de en kocamanından.. MUUUCCCKKKSSSSSS...

      Sil
  10. Ama ne kadar güzelsiniz! Ben her duâmda anmaya devam edeceğim sizi. O, "Ol!" derse oluvermez mi?

    YanıtlaSil
  11. en son resimdeki hoş hatun kim bikinicim?

    YanıtlaSil
  12. Bikinicim sen herseyin en iyisine layiksin, hakkinca uzul ama kendini harap etme, sonra silkelen ve kaldigin yerden mucadeleye devam et! Boyle seylerde pozitif olmanin verdigi guce cok inanirim, allahtan umut kesilmez ne mucizeler var hepimizin etrafinda. Ayrica bugune kadar hayatlarina dokundugun kalplerinde yer ettigin ben dahil onbinlerce insanin ettigi edecegi dualarla bir nebze olsun care bulcagina gonulden inaniyorum.hem derdine care bulamasan bile anne olmanin tek yolu kendin dogurmak degil ki bikinim, benim bildigim koca yurekli bikini evlat edinip o cocugu kendi dogurmuscasina hatta daha fazla sevebilir!herkes ayni seyleri soyluyor ben de farkli bir yorum katmadim ama her okudugun yorunla biraz daha ayaga kalkacagina inandigim icin ozellikle yazmak istedim.seni cook seviyoruz, kendine cok iyi bak. Tugce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel yürekler bana destek için koştururken, ben mücadeleye devam etmem mi hiç! ;-))))))
      Canımsınnn Tuğçem.. <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  13. Oyyy ben sana kıyamammmm kiii :( biz senin yüzünü görmeden, yazılarını okuyarak, yorumlarını takip ederek sevdik balımmmm.... Sen her türlü güçlüğün üstesinden gelebilecek, etrafına ışık- umut - sevgi- neşe- mutluluk - pozitif enerji saçan bir kadınsın ;) Elbette bu kadar güzel enerji de biz seni sevenlerden sana gelecek... ve geliyor da....
    İnan bana hepimiz bir imtihandayız. herkesin derdi kendine büyük... Allah ölüm kederi vermesin... Ne güzel bak seni çoook seven bir Can' ın aşkın , annen ve kardeşin var ... Herşeyin bir çaresi var bir tek ölümden gayrı.... lütfen ama lütfen umudunu kaybetme, çalışmalara son gaz devam edin ;) menepoza girip de hamile kalan bir çok kadın biliyorum... hem de haberi bile olmadan.... biliyorsun ki Rabbim Ol ! dedi mi olmayacak şey yoktur. Allah yüzünden hayır göreceğin evlatlar nasip etsin inşallah sana ... Daima dualarımda olacaksın bundan sonra :) seni çoookkkk seviyorummm balımmmmm :) lütfen Koruyucu Meleklerinden ve Başmelek Mikail' den konuyla ilgili yardım iste..... ve sonrasında alacağın mucize gibi haberleri bizimle paylaş ;) çooookkkkk öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkımsınnnnnnn.. Yemin ederim, dünyanın en şanslı insanıyım.
      Mucizeyi ben, şu an, bu mesajı okurken yaşıyorum...
      Merak etme Mikail de yanımda...
      Seni çokkkkkk seviyorummmmm... <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  14. Biki ben senden de beterim. 35 yaş fsh 65 lh 50 amh<0,16 menapoz. 1 ay hormon aldım ama fsh75 lh 63 çıktı yani tedavide gereksiz. ilaçla bile adet olamıyorum. bir anda şoka girdim. doktor çocuk olmaz tüp bebek bile olmaz yorulma dedi.... taksiden eve dönerken sadece dişimi sıkmışım. evde akşama kadar menapoz nedir ne getirir ne götürür okudum durdum. yutkunamıyorum bazen....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmm Biriciğimmmmm... Gel birlikte atlatalım bunu..
      Tedaviler, aman hayat durdu türlü koşuşturmalara girişmedim. Önce kendimi kendime bırakmak istedim. Şimdilik kafadan silmeye çalışıyorum Elbette tek kaldığımda, o yutkunamadığım zamanlarım oluyor, ama "umut" nefes almamı sağlıyor. Umudun içine akmasına izin ver. Mucizeler inan. Ve aksine kendini delice sağlığa ver, ver ki, zamanı geldiğinde, hiç olmadığın kadar hazır ol!
      Sımsıkı sarıldım sana...

      Sil
  15. Bikinicim, seni sokakta görsem tanımam belki ama aslında tanıyorum. O yazıların, o verdiğin motivasyon, o canlılığın, o eleştirilere bile en tatlı cevapları verişin. Sen bilmediğin tanımadığın o kadar çok insana öncü oldun ki. Seni tanımadan çoook seven hatta hayran olan bir çok kişiden biri olarak kötü günleri geride bırakmanı diliyorum. Hayatta her şey insanlar için. Eminim ki senin gibi güçlü bir kadın bu günleri de atlatacaktır. Hem sen neleri atlatmadın ki:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  16. Ah bikiniii benim dostumsun! vallhi billahi en yakın arkadaşımsın! 4 ay oldu senle bu yola çıkalı, sadece sağlıklı beslenmeyi değil, kendimi sevmeyi öğrendim. şimdi de 2. oluyor senle ağlıyorum. İyi ki tüm bu yaşadıklarını yaşamışsın da böyle bir insan olmuşsun.. hem kendine, hem etrafına hem bize güç veriyorsun. seviyorum seni!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmmm Aşkımmmmm... Asıl sen nasıl güç verdin bana, bir bilsen! <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  17. 28 yasinda 3 senelik evliyim dugun ayinda birden kesildim adetten ve erken menapozla karsilastim bir daha cocugumun olamayacagini duydugum her doktordan cikiaimda omrumden bir gun daha gitti simdi alistim rabbim baska dert vermesin sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sana hiç kıyamam ki. Ne güzel söyledin be bir tanem. Allah başka dert vermesin.
      Bil ki yalnız değilsin. O kadar çok mail aldım ki, anlatamam.
      Vardır elbet, hepimiz için bir sebebi.
      Sımsıkı sarılıyorummm sana..

      Sil
  18. biki ben işyerinde yüzüme ateş bastıgı an terliyorum ve inan hayat standartlarım değişiyor, mecburen hormon tedavisi alıyorum. anlatacak söyleyecek o kadar çok şey var ki.... yazmaya bile gücüm yok ... sana destek olan eşin varsa sen benden şanslısın... evrene saldım herşeyi herkesi herşeyi affediyorum... mucizelere inanıyorum ve bekliyorum sağlığımı korumaya çalışarak... sımsıkı sarıldım sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşkımsınnnnnnnn.. Bana mail atar mısın biriciğim? Biz birebir bağlantıya geçelim. Bizim konuşacak çok şeyimiz var.. Ne dersin? ;-)))))))
      BikiniProjesi@gmail.com

      Sil
  19. Bikinim, 34 yasinda bebek istiyoruz artik genel kontrol olmak istiyorum diye gittigim dr dan fsh im 18 ve erken yumurta yetmezligi sonuclari ile kahrolmus haldeydim.bazilari hem tup bebek dene dedi bazi dr lar da tuple bile olmaz dediler.. inanamadim , kahroldum, ama pes etmedim. Gececek, benim bebegim olacak hersey yoluna girecek dedim. 1 yil sonra simdi 5 yasinda olan kizimi aldim kucagima. Kizim 2, 5 yasinda iken bir hamilelik daha yasadim ama kaybettim. Kizimin kardesi olmali, Allahim bu da olacak diye umudumu hic kaybetmedim, 39 yasimda oglum dogdu, simdi 1 yasinda.. diyecegim o ki, asla pes etme, aklina hic olumsuz birsey getirme.. bana yapilan testleri, olmaz diyen dr lari kizimla oglumu kucagima alip ziyaret edip geri veresim var.. dualarimdasin, cok opuyorum seni.. melis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melisssssss.. Cansın sen..
      Ümit oldun aşkım bana.. Hatta belki de yüzlercemize..
      Çok teşekkür ederim, hem de nasıl, paylaştığın için..
      Analı babalı, sağlıklı sıhhatli, çılgın kahkahalı, musmutlu, şanslı kısmetli büyüsünler..
      Çok öpüyorum seniiiii.. Çok çok çokkkkkkkkkkk.. <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  20. Yaaa sen ne tatlısııın ne diyim ki sana dualarımın herbiri seniiinle ve yaşına kesinlikle inanmıyorum benim gozumde 25 sin en fazla ayrıca o son resimdeki sen misiiin :) Allah sana çol guzel bi bebek vericek guzel mi guzel sağlıklı mı sağlıklı ben inanıyorum dualarım hep seninleee benim aslında kim olduğumu biliyosun mavigiyenkiz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim minik ikizimmmmm.. <3 <3 <3 <3 <3 <3
      Ben seni yerim, o güzelliğini, yüreğinden yüzüne yansıyan..
      Çok teşekkür ederim canımmm aşkımmm.. Çok seviyorum seniiii..
      Muucckkkssssss...

      Sil
  21. ya o kadar yazı okuyorum ama senin kaleminden çıktığı gibi olmuyor bikinim seni canı gönülden çok seviyorum. nasıl güzel yazıyorsun nasıl güzel bir enerjidir bu .Ben hiç görmedim senin gibisini. ne dersek boş insanın motivesi kendi içinden gel,yor bence ve sen bu konuda süpersin içinde öyle güzel enerji varki elbet gelir ama bil ki her duamda varsın .Herşey gönlünce olsun canımmmm gülüşüne kurban enerjine hayran takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımmmsınnnn benimmmm.. Öyle çok duygulandım kiii... Anlatamam...
      Herşey ama herşey gönlümüzce olsunnn aşkımmmm.. <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
    2. Ben yalnızca 19 yasinda bir genç kizim ve estradiol 15 peki ben ne yapayim?:( çok üzgünüm çok ..

      Sil
    3. Canımmmmm aşkımmmmmmm... Yerim seniiiii... Canımmmsııııınnnnnnn...
      Her şeyin bir sebebi var, biliyor musun? Her şey bizim için ve daha güzeline yol açması için. Buna inan...
      Yoga denemek ister misin? Eğlenceli de oluyor... İyi de geliyor... Hı?
      Her şey yoluna girecek, sen hiç merak etme...
      Çok öpüyorum seniiiii... Hem de çokkkkkkkk... <3 <3 <3 <3 <3 <3

      Sil
  22. tesadüfen gördüm ...31 yaşımda fsh amh nin yerlerlerde olması ile moral olarak da çöküntü yaşadığım bir dönem ama insan alışıyor önce kabullemek lazım ...o zaman herşey daha kolay olacak umarım mucizeler bizide bulur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mucizeler bizi bulacak! Buraya yazıyorum! ;-) <3 <3 <3

      Sil
  23. Allah istdtimi olur sen duani eksik etme örnek pegganberler var

    YanıtlaSil
  24. Allahtan ümut kesilmez

    YanıtlaSil
  25. 26 yasindayim. Evli bile degilim henuz. Fsh 84 amh 0.01 yumurta yok gibi birsey. 3 ay önce öğrendim. Bütün hayatım yıkıldı. Ne basit seyleri kfama takmisim eskiden. Bu yasta menopoz..
    Gecer mi bilmiyorum ama Allahm sabir versin bu sekilde yasamak cok zor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha yeni görebildim mesajını. Nasıl olduysa spama düşmüş. Merak ettim seni. Ne çabuk geçiyor zaman. İyisin umarım. Hep iyi olacağız ki zaten. Kocaman ama kocaman öpüyorum. ❤️

      Sil

Oleyyyyyy..
En sevdiğim şey yorum almak! Zira, bunlarla besleniyorum! ;-)
Muckkksssss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...